2013: Acura RSX TypeS

14. august 2019Publikoval P. Kovács

Dnešný príbeh bude o jednom super chalanovi, ktorý miluje vôňu benzínu a spálenej gumy a s ktorým som ja osobne zažil už zopár zrazov a zopár skvelých momentov. Volá sa Vlado, v krvi mu koluje krv H pozitív a pod zadkom si nosí jeden neuveriteľný klenot z japonskej scény! Jedná sa o americkú verziu Integry Type R a teda Acura RSX TypeS, ktorej srdce je u tunerov obľúbený swapovací nástroj – K20A2 VTEC so sériovým výkonom 200 konských síl (147 KW).

Podľa zvukového prejavu a nameraných časov na šprintoch musí byť všetkým jasné, že toto auto sériové dlho neostalo. Úpravy Vladovej Acury nie sú nijak drastické, no sú efektívne a to je dôležité! O správne zapaľovanie zmesi sa starajú sviečky NGK Iridium Platinum a prívod čerstvého vzduchu športové sanie Injen s filtrom K&N. Spálený benzín sa von z auta dostáva cez nie najtichší nerezový výfukový systém Buddy Club Spec 3 pozostávajúci z nerezových zvodov, rúry bez katalyzátora a koncového tlmiča Flowtech Afterburner s koncovkou Buzzer od známej slovenskej firmy MTE. O dávkovanie správnej zmesi a celkovo o správny mozgový chod motora sa stará riadiaca jednotka EUDM ECU-PRA, ktorej sekunduje VTEC Controller Apexi V-AFC II. Škoda je, že Vlado nemá po týchto úpravách odmeraný výkon , no je viac než jasné, že sériových 200 PS tam už dávno nie je...

Ani podvozok nezaostáva za motorom príliš ďaleko a taktiež sa ho dotkli Vladove zlaté ručičky. O stabilitu a tuhosť sa s hrdosťou stará predná tlmičová rozpera a kvalitný podvozkový kit Tein Super Street s nastaviteľnou výškou, tuhosťou a odklonmi. Krásne je na tom to, že Vlado zvolil obutie v podobe orgazmických diskov ROTA BOOST v zlatej farbe a vo veľkosti 17 palcov. Tie sa starajú nielen o kvalitný jazdný zážitok, ale dotvárajú taktiež celkový dizajn auta! Zabudnúť nesmieme ani na odľahčené matice D1Spec Purple, predné kotúče Ferodo a fejkové Brembo kryty brzdičov, ktoré asi po prvý krát vyzerajú na aute viac než dobre.

Karoséria tejto Acury je báseň sama o sebe, pretože už v samotnom pakete DC5 Type R vyzerá to auto viac než úchvatne! Keď sa na to pozriem s odstupom času, s Vladom som sa zoznámil len vďaka jeho autu, ktoré sa mi už hodnú chvíľu veľmi páčilo. Zahalené je v pôvodnej bielej perleti a nesie si so sebou sériové prvky DC5 Type R bodykitu, ako predný nárazník s predným lipom, predné svetlomety so xenónmi D2R, bočné prahy a zadné krídlo. K dokonalosti Vladovi chýba už len OEM zadný lip. Spätné zrkadlá sú v prevedení SPOON v imitácií karbónu, ako aj predné žlté hmlové svetlá. Pokiaľ sa už bavíme o svetlách, tak zadok svieti vďaka sexistickým svetlometom Acura RSX Altezza v čiernom prevedení s prvkami karbónu.

Poslednou kapitolou tohto krásneho príbehu je interiér auta. Od výroby je vnútrajšok v príjemnej čiernej farbe, doplnený o továrenské športové sedadlá. Chytrým spestrením interiéru je športový volant Sparco, ktorý je na tyč riadenia nasadený pomocou odpojiteľného náboja NRG, ako aj short shifter s hlavicou Buddy Club v bielej farbe. Ak mám byť úprimný, v takom aute hudbu človek až tak k životu nepotrebuje, no Vlado je perfekcionista a občas si jeho uši vyžiadajú nejaký ten príjemný hudobný tón :). Orchester má na starosti hlavná jednotka Alpine Avic D3 so zabudovanou navigáciou a  reproduktormi BOSE a Lightning, osadené vo vytlmených dverách a pochádzajúce od firmy MTE.

Acura RSX TypeS, rok výroby: 2004
Motor
: Benzínový štvorvalec K20A2 i-VTEC, sériový výkon 147kW/200HP, sviečky NGK Iridium Platinum, sanie Injen so vzduchovým filtrom K&N APOLLO, tlmič záklonu motora NRG, stabilizátor napätia Pivot Mega Raizin so zobrazovanín napätia, Apexi V-AFC II Vtec controller, výfukový systém Buddy Club Spec 3 + nerezové zvody bez katalizátora + zadný tlmič Flowtech Afterburner s koncovkou BUZZER od firmy MTE
Podvozok
: Plne nastaviteľný športový podvozok Tein Super Sport (tuhosť, výška, odklony), predná tlmičová rozpera, 17 palcové disky ROTA BOOST s pneumatikami Continental SportContact2 205/45/17, odľahčené matice D1Spec Purple, predné vŕtané brzdové kotúče Ferodo
Pohon
: Náhon predných kolies, 6 stupňový manuál, LSD diferenciál, short shifter
Karoséria
: Čiastočný paket Honda Integra DC5 TypeR – predný nárazník s lipom, predné svetlá + xenóny D2R, bočné prahy a zadné krídlo, zadné svetlá Acura RSX Altezza v kombinácií čierna/carbon, predné žlté hmlovky, spätné zrkadlá SPOON v imitácií karbónu, čierna strecha + biela perleť na zvyšku auta
Interiér
: Originálny v čiernej farbe, originálne športové sedadlá, volant Sparco s odnímateľným nábojom NRG Carbon, biela hlavica páky Buddy Club
Audio
: Hlavná jednotka Pioneer Avic D3 s navigáciou, repro + zosilovač + subwoofer v mieste pre rezervu séria BOSE, predné dvere tlmené Dynamat-om, predné repro Lightning 125W

text & foto: Milan Dzadík