Profituning 2021

2014: Fuxxov "Stance work"

22. február 2021Publikoval P. Kovács

Prezývka Fuxxo je v brandži určite pre mnohých známa, no žiaľ jeho štýlový kombík je na zrazoch málo vidieť. My sme túto EU - kompatibilnú kreáciu spoznali na vlaňajšej Power Tuning party v Bratislave a okamžite sme ju museli oceniť pohárom so štítkom "Best stance".  Vidiac fotky asi každý pochopí naše rozhodnutie, veď okrem dokonalého postoja tu ladí aj všetko ostatné. Balík pozostávajúci z bronzových 19" ráfov, matnej karosérie, trefných polepov dotvára výkonný, naftový trojliter...

Všetko to začalo ešte v roku 2010, keď Fuxxo ukončil štúdium na vysokej školu, začal podnikať a tiež obzerať sa po nástupcovi svojej Felicie. Malo to byt BMW, keďže vo svojom okolí mal do činenia s viacerými kúskami a zamiloval sa do nich už dávno pred tým, ako získal vodičák. Navyše si povedal, že keď už Bavor, tak poriadny - nech to má nejaký výkon ale zároveň nech je aj spotreba prijateľná, totiž ho nekupoval iba víkendové jazdenie. Voľba napokon padla na trojkovú radu s famóznym 3-litrovým dieslom a keďže sa mu vždy páčili kombíky, ktoré u nás v podstate nikto neupravoval a mal s autom aj určité tuningové plány, výber bol evidentný.

Po trištvrte roku našiel vysnívaný kus, so strojovňou s krútiakom 410Nm a tak sa v pondelok volalo, rezervovalo a v utorok sa už merala cesta dlhá 1000km do Franfurtu na otočku. Všetko dopadlo tak ako malo, takže v polovici februára roku 2011 si Fuxxo nasťahoval vysnívané auto. Čo sa týka samotnej sériovej výbavy, je pomerne bohatá, založená hlavne na full M-pakete zahrňujúcom športový podvozok, nárazníky, krásne 18”disky Styling 132 a samozrejme hodnotný, kompletne čierny kožený interiér s čiernou stropnicou. Vodiča a posádku poteší navyše M-kový volant, kožené sedačky, veľká navigácia a kvalitná hifi sústava Harman-Kardon.

Prvá vec, ktorú novopečený majiteľ na aute spravil, bolo objednanie nastaviteľného podvozka, keďže auto muselo ísť na zem ako sa len dalo. Po namontovaní BMW sadlo oproti fabrickému zníženiu na zadku ešte asi o 8cm a vpredu asi o 10cm. Ďalšou úpravou boli brzdy. Sériové kotúče s rovnakým priemerom ako na E46 M3, vymenil za kompletnú, drážkovanú a vŕtanú sadu od EBC (predok aj zadok) s platničkami EBC yellow stuff, ako ideálnu alternatívu na dennú prevádzku ale aj na občasné tvrdšie zaobchádzanie. Poslednou úpravou v prvom roku bola montáž doma povaľujúceho sa zosilňovača MNC Hurricane s výkonom 550W RMS a subwoofra DLD IW10 s 2x300W RMS do batožinového priestoru. Bolo to dobré rozhodnutie, totiž sa výborne dopĺňa táto zástavba s originálnymi, čisto hrajúcimi H/K reproduktormi, s vlastným zosilňovačom, ktoré ale už na basoch nestíhali.

Počas príprav na sezónu 2012 sa na jeseň zohnali letné dvojdielne disky Rial Daytona Race 18x8.5 a 18x9.5". Nie práve najširšie originály ostali na zimu a nové papuče sa kompletne zrenovovali - stredy do oranžového práškového laku a falce sa vyleštili do zrkadlova. K tomu nejaké podložky pre ten agresívny, milimetrový fitment a tiež vyťahovanie blatníkov, ktoré pri tých rozmeroch a ET-čkach bolo nevyhnutné prispôsobiť.  Ďalší detail, ktorý nemohol chýbať z repertoára zásahov, boli čierne ľadvinky a angel eyes, ktoré si Fuxxo oblepil žltou fóliou. Zadné svetlá sa tiež potiahli červenou fóliou, aby pôsobili ako celok. Pri pohľade na predok mu ale stále vadili predné svetlá, ktoré príliš kričali, tak sa rozhodol, že paraboly diaľkových a domčeky xenónových šošoviek nastrieka do čiernej, aby to vyzeralo efektnejšie, pričom sa vymenili aj plexisklá za nové.

Najväčšia zmena však prišla spolu so sezónou 2013, kedy Fuxxo zrealizoval predstavu, ktorú už mal dlhšiu dobu v hlave. Vždy sa mu páčil nárazník M3 CSL na sedanoch alebo kombíkoch, takže sa dal do pátrania a nakoniec zohnal jeden kus z Anglicka s pravými karbónovými lízatkami a riadne tučnou cenovkou. Okrem toho nebol nadmieru spokojný ani s pôvodným lakom, navyše mal už skúsenosti s autofóliami, tak ďalším krokom bola zmena farby 330-ky. Vyberalo sa z viacerých vzorkovníkov, ale rozhodlo sa nakoniec pre špičku na trhu - Arlon Sott Premium a pre farbu "M Frozen grey", ktorá je takmer totožná s tou pôvodnou farbou vozidla, s tým rozdielom, že je matná. Zámerom bolo auto obzvláštniť, nech trocha vytŕča z davu a keďže je Fuxxo veľkým fanúšikom komixov, tak si vymyslel a navrhol polep na auto, pri ktorom si bral inšpiráciu zo stíhačiek S.H.I.E.L.D. vo filme Avengers. Ani disky nemohli ostať nedotknuté, zámerom bolo vyskúšať 19-palcové, no museli to byť kolesá, ktoré nikto nemá na E46 obuté. Rozhodnúť sa lepšie ako pre Styling 121 zo 6-kovej rady E63 určite ani nemohol. Veľkým problémom bol ale výber ich správnej farby, zvíťazila napokon favorizovaná kombinácia sivej matnej a bronzovej.

Aby sa vyrovnala agresivita prednej partie, ďalšou zmenou mala byť výmena pôvodnej koncovky výfuku. Osadenie "quad" výfuku na touring však jednoduché nie je, totiž zohnať difúzor, ktorý pasuje do toho nárazníka je veľmi náročné a na Slovensku sa kúpiť ani nedá. Nakoniec sa ho podarilo zohnať za síce veľmi vysokú cenu z Nemecka, no stálo to za to. Samotný výfuk si u kamaráta spravil Fuxxo z nerezovej trubky presne na mieru, odstránením posledných dvoch tlmičov a potiahnutím oboch rúr, nech z komína idú plyny (a dym :) narovnako. Na konci sú štyri hliníkové koncovky s priemerom 78mm, ktoré vypĺňajú M3-kový difúzor. Ako bonus to má relatívne kľudný a decentný zvuk a možno sa motoru aj trocha lepšie dýcha, no hlavne to efektne odfukuje pri pustení plynu. Cely tento styling sa zavŕšil výmenou starých, žltých angel eyes za najnovší model s bielymi ledkami v jednom krúžku, ktoré sa jemne zatmavili, aby tak nekričali v čiernych svetlách.

BMW E46 330d Touring M-Paket, rok výroby: 2004
Motor:
Preplňovaný, radový, vznetový 6-valec 24V, objem 2993 ccm, odstránený stredový a koncový tlmič, 2x nerezová dvojitá koncovka, výkon 150kW/204 koní, maximálny krútiaci moment 410Nm
Pohon:
Náhon na zadné kolesá cez 6-stupňový manuál
Podvozok:
Nastaviteľný, športový podvozok TA-Technix, zníženie vzadu o 8cm a vpredu o 10cm, vpredu nastaviteľné uloženia tlmičov, vpredu aj vzadu drážkované a vŕtané kotúče EBC, platničky EBC yellow stuff, 19-palcové hliníkové disky Styling 121 zo 6-kovej rady E63 vpredu 8.5” ET13 a vzadu 9” ET18 lakované do bronzovej farby, pneu 215/35 R19
Exteriér:
Čierno lakované ľadvinky, nárazník M3 CSL s karbónovými lízatkami, vytiahnuté blatníky, difúzor BMW M3, vpredu angel eyes s bielymi ledkami, paraboly diaľkových a domčeky xenónových šošoviek lakované do čiernej, nové plexisklá, zadné svetlá potiahnuté červenou fóliou, oranžové smerovky, LED diódové osvetlenie ŠPZ, celopolep Arlon Sott Premium odtieň "M Frozen grey"
Interiér:
Komplet čierny kožený M-kový interiér, čierna stropnica, kožený športový volant M, kožené športové sedačky, biele LED podsvietenie, 3D lesklá carbónová fólia na všetkých lištách, audio sústava Harman-Kardon, zosilňovač MNC Hurricane S550, subwoofer DLD IW10

text: Kovács, foto: Fuxxo