Profituning 2021

2014: Low Family - Audi A4

03. február 2021Publikoval P. Kovács

Dlhý, statný kombík zapôsobí na prvý pohľad veľkými kolesami a tým, či na nich má vôbec obuté nejaké gumy. Nie, nie je to čierny náter, sú to pneumatiky :). Konkrétne Yokohama 245/30 R20, ktoré tvoria tenký povlak na obrovských diskoch Audi Rotor s rozmermi 8,5x20 ET45, ktoré môžete vidieť na novej Audi A6 štvrtej generácie. Pod obrovskými diskami sa ukrývajú o nič menšie 365mm brzdové kotúče, do ktorých sa pri brzdení zakusujú 8-piestikové strmene z Audi RS4. To je pesnička o prednej náprave. O zadnej je podobná, nakoľko tam silu krotia trošku menšie, no stále dostatočne veľké a výkonné 330 mm brzdy z Audi S4. Ďalším dôležitým aspektom je to, ako nízko toto Audi leží na asfalte. Majiteľ Robo vsadil na spoľahlivý a kvalitný podvozok KW V2 s regulovateľnou tuhosťou.

Čo sa týka zovňajšku, určite si všimnete, že tam nezostal kameň na kameni. Dominantou sa stal predný nárazník od značkovej firmy ABT. Pre decentnejší a agresívnejší look predku vystriedala pôvodnú masku športovejšia z Audi RS4, ktorá šla následne do lesklej čiernej. Na prah dverí pribudli lišty z Audi S4 a sériové kryty spätných zrkadiel Robo vymenil a nahradil ich z modelového radu RS4. Zadný nárazník pochádza z Audi RS5, no majiteľ si ho musel prerobiť, aby mu sedel. Preto sa jedná o jedinečný kus. Zadok navyše ozdobil chrómovými koncovkami výfukov, čím sa  stal agresívnejším. Predné svetlomety síce zostali pôvodné, ale viem, že už teraz sa chystá niečo nové do budúcej sezóny. Zadné svetlá ale pôvodné nie sú. Tie Robo zamenil za vynovené z modelového roku 2013, ktoré sú už nabúchané LED technológiou. Sú veľmi efektným a moderným prvkom celej zadnej časti. Decentný duch úprav sa niesol aj pri pohľade na piate dvere. Tie zdobí originálny spojler z Audi S4. Celý tento delikátny bodykit sa nakoniec zabalil do pastelovo-modrej polevy.

Pri vstupe do interiéru vás úplne očarí  čistota a biela koža. Tým som nechcel samozrejme povedať, že v ostatných autách je špina, to nie. Tu ale pôsobí interiér sterilne, no útulne. Ak sa už konečne rozhodnete usadiť sa, chrbát si pekne uložíte do kožených sedačiek Recaro. Rovnako ako väčšina dielov, aj tieto pochádzajú z Audi S4 Exclusive. Všetko je tu uhladené do jedného štýlu a ako celok to pôsobí veľmi príjemne. Tapacíry dverí, volant, pedále, vnútorné kľučky, ovládače okien či panel klimatizácie, rádia a budíkov, všetky tieto diely pochádzajú z modelov S4 či RS4. Volant, okrem toho, že je zo spomínaného modelu S4, je aj veľmi efektne obšívaný dvojitou niťou vo farebnej kombinácii bielej s čiernou. Rovnaké prevedenie má aj radiaca páka. Ako som písal, všetko tu ladí so všetkým, žiadny chaos. Musím uznať, že ten interiér ma naozaj dostal. Nakoľko panel prístrojovky bol strieborný, kričal by v tomto sofistikovanom kokpite ako nejaký vagabund na štadióne. Preto sa ho Robo rozhodol prestriekať do čiernej.

Rovnako ako pri každej jednej časti auta, aj audio sústava prešla zmenami. Začalo sa tým, že pôvodné reproduktory nahradili nové značky Focal. Do kufra pribudol 12“ subwoofer EM-Phaser, ktorý sa usadil do repro-bedne na mieru. Celé toto napája zosilňovač, ktorý Robo zabudoval do odkladacieho priestoru kufra, aké prefíkané.

Motorové ústrojenstvo prešlo rovnako ako celé auto očistou a dopovaním anabolík. Sériový dízlový agregát o obsahu dvoch litrov ponúkal 143 koní a 320Nm. Po úprave Audi poskočilo na 175 koní a krútiaci moment sa dvihol na rovných 400. Tento rozdiel je však viac citeľný, než sa na prvý pohľad môže zdať. Viac výkonu treba aj viac chladiť a preto sa dopredu napasoval väčší chladič z trojlitra TDi. Výfuky nie sú len tie spomínané koncovky, ale plnohodnotný výfukový systém značky Sebring od ABT. Perličkou na motore sú detaily. Konkrétne veká oleja, nemrznúcej kvapaliny a servá, tie sú, a to sa podržte, z Audi R8. Celkom kvalitka, musím uznať. Vzduch do motora filtruje už klasický vzduchový filter značky KN.

Audi A4 2.0TDi Quattro, rok výroby: 2008
Motor: Preplňovaný, naftový 4-valec 2.0TDi, 106kW/143 koní, 320 Nm, zvýšenie výkonu od POWERMOTION, výmena pôvodného intercoolera za väčší z 3,0 tdi, výfuky sebring od ABT  L+P strana, plasty pri motore lakované do farby auta v kombinácií s čiernou metalízou, leštené trubky klimatizácie, vika oleja, nemrznúcej kvapaliny a serva z Audi R8, skrutky pri motore sú pochrómované, vzduchový filter KN, výkon po úpravách 175 koní a 400Nm
Pohon: Trvalý pohon všetkých kolies Quattro, 6-stupňový manuál
Podvozok: Športový podvozok KW V2 s regulovanou tuhosťou, predné brzdy RS4 - 365mm kotúče, 8-piestikové strmene, zadné brzdy S4 - kotúče 330mm, pancierové hadice HEL, disky Audi Rotor 8,5x20 ET 45 z novej audi A6 4G, pneumatiky YOKOHAMA 245/30 R20
Karoséria: Predný nárazník ABT, mriežky lakované na čierno, predná maska RS4 style, prahové lišty A4 S-line, zadný nárazník upravený z modelu RS5 /jedinečný kus/ s chrómovými   koncovkami výfukov, zadné svetlá z modelového roku 2013 full led, led osvetlenie ŠPZ, kryty spätných zrkadiel originál Audi RS4, zadný spojler piatych dverí originál S4, modrá metalíza pastelová
Interiér: Pôvodné látkové sedačky sú menené za kožené RECARO Audi S4 exclusive line MagnoliaWeiss, tapacíry dverí tiež v prevedení Audi Exclusive line MagnoliaWeiss s  kontrastným bielym stehom, ozdobné lišty interiéru exclusive čierne, volant z novej Audi S4, dole zrezaný, obšívaný dvojitou niťou vo farebnej kombinácií bielej s čiernou, ako aj radiaca páka, pedále hliníkové z Audi S4, vnútorné kľučky dverí Audi RS4, plasty pod kľučkami lakované do čiernej farby, vnútorné prahové lišty z Audi S4, pôvodný svetlý strop vymenený za čierny vrátane spätného zrkadla s kamerou asistenta diaľkových svetiel k svetelnému senzoru, ovládače okien chromované z modelového roku 2013, panel klimatizácie, rádio a budíky taktiež z modelového roku 2013, pôvodný strieborný panel prístrojovky prelakovaný do čiernej farby, pôvodné reproduktory vymenené za reproduktory od značky FOCAL, reproduktorová bedňa robená na mieru do kufra, subwofer EM-Phaser 12“, v bočnom odkladacom priestore kufra zabudovaný zosilňovač

text & foto: Martin Cyprian