Profituning

2014: Na štýlovú dovolenku...

25. októbra 2020Publikoval P. Kovács

Jakub ako jeden z mnohých mladých chalanov, hľadajúcich svoje prvé auto, zvolil cestu, ktorá viedla k francúzskemu Cliu. Malý, praktický kombík mal plniť účel komfortného auta na každý deň. Prvé štyri roky auto behalo ako šedá myška medzi ostatnými autami, až nastala jeho tuningová éra. Všetko sa to začalo v roku 2012 so skrátenými pružinami, čo nebola správna cesta, preto ich nahradil štelovák, držiaci auto pevne na asfalte až do roku 2014, keď nastúpil na scénu vzduchový podvozok. Vzduchový podvozok bol vyrábaný na mieru v Česku, vzhľadom na to, že Renaulty sa takýmto spôsobom štandardne neupravujú. Vzduchové vankúše sú od značky Rubena a v spolupráci s športovými tlmičmi Sportfahrwerke pracujú veľmi komfortne. Celý vzduchový podvozok je riadený kompresorom známej americkej značky Viair.  Systém má 2 okruhy, predná a zadná náprava sú od seba nezávislé a dajú sa nafúknuť až do sériovej výšky, čo je na bratislavských cestách najdôležitejšia vec.

Najväčšou zmenou prešla karoséria, totiž auto bolo obdarené kompletne novým bodykitom. Sympatický Francúz dostal repliku nárazníka z verzie Sport a rozšírené blatníky, do nárazníka boli osadené originál mriežky Renault Sport, predné svetlá boli vymenené za šošovkové, čo autu dodalo agresívnejší výzor a nárazník bol doplnený štýlovým ťažným popruhom. Po bokoch dverí boli osadené lišty z verzie Initiale. Zadný nárazník si zachováva črty pôvodného, ale boli na ňom zahladené odrazky, odstránená nakladacia hrana kufra a nakoniec dostriekaná imitácia difúzora, ktorá je vyšúchaná úmyselne, aby to pôsobilo opotrebovane :). Strešný nosič v čiernej farbe bol doplnený truhlou nastriekanou do Camo Khaki Plastidipu, na ktorý bol následne nastriekaný aj airbrush žraloka, ako imitácia rakety z druhej svetovej vojny. Pôvodná farba auta je sivo-olivová metalíza, prestriekaná taktiež do plastidipu Camo Khaki, aj kvôli ochrane laku.

Auto sedí na kolesách Smoor s leštenými límcami, obuté na 17-palcových pneumatikách Nankang. Zadné svetlá sú zatmavené do čierneho, transparentného laku. Hmlovky sú v tradičnej, „oldschoolovo francúzskej“ žltej, zadné blatníky sú vytiahnuté o 1,5 cm a celý výzor auta dotvára zahladený predný znak. Úpravy interiéru sú rovnako rozsiahle ako aj exteriéru. Pôvodné sedačky boli vymenené za komfortnejšie kreslá z verzie Privilége, rovnako ako aj tapacíre. Stredový tunel bol doplnený o lakťovú opierku z verzie Initiale a o budíky ukazujúce tlak vzduchu v podvozku. Sedačky majú doplnený odkladací priestor, čo je úprava, o ktorej asi nikto z nás nikdy neuvažoval. Slnečné clony sú netradične, ale štýlovo potiahnuté motívom Stickerbomb. Poslednou zastávkou ja batožinový priestor, z ktorého sa muselo trošku odkrojiť. V kufri sa nachádza totiž aktívny subwoofer a poslednou záležitosťou, ktorá odlišuje útroby tohto Renaultu od klasickej verzie je ešte vzduchová bomba vzduchového podvozku a vojenská lekárnička.

Clio Grandtour MK3 PH1, ročník 2008
Motor: 
Benzínový 4-valec 1.2 16V, sériový výkon 55kw/75 koní, priame sanie vzduchu Green Power Flow so športovým filtrom
Pohon:
Náhon na predné kolesá, 5-stupňová, manuálna prevodovka
Podvozok:
Športový podvozok AP Sportfahrwerke so vzduchovým systémom a vankúšmi Rubena, kompresor Viair 380c, vzduchová nádoba s objemom 19 litrov, hliníkové kolesá SMOOR SM-X01  veľkosť  17‘‘ a šírka 8”, pneumatiky Nankang NSII 205/40R17
Karoséria:
Predný nárazník z verzie Sport 195, zahladený predný znak, mriežka chladiča a nasávania vzduchu z verzie Sport, ťažný popruh Sport, hmlovky v tradičnej žltej fólii, šošovkové svetlá, výmena blatníkov z verzie 185 na 195, rozšírené zadné blatníky, zadný nárazník  predĺžený o cca 3 cm, zahladené odrazky, zahladená nakladacia hrana, nastriekaná imitácia  difúzora, svetlá  mierne zatónované, strecha čierna matná fólia Mactafol, plastidip Camo khaki green, truhla Mobidick v plastidipe - zvýraznená airbrushom žraloka, anténka z Citroena C2
Interiér:
Vnútro z verzie Privilége, stredový tunel upravený pre budíky vzduchového podvozku, ovládanie vzduchového podvozku na stredovom paneli, lakťová opierka z verzie Initiale, tapacíre a budíky z najvyššej verzie, Stickerbomb na slnečných clonách, autorádio Sony MEX-BT5100, Fusion audio - vpredu  komponentné a  vzadu koaxiálne reproduktory + aktívny subwoofer Fusion

text & foto: Ondrej Szabó