Profituning 2021_2

2014: Šedá eminencia

07. apríl 2021Publikoval P. Kovács

Jurajovo auto poznám už dlhú dobu. Už ako školák na základnej som ho registroval v jeho prvopočiatkoch. Aby som však uviedol veci na pravú mieru, nemám 15 rokov a ani toto skutočne nie je stará úprava. Juraj z Partizánskeho si auto upravuje už asi 6 rokov a nazval by som to evolúciou. Asi pred rokom a pol mi napadlo, že toto auto by si zaslúžilo byť vám predstavené. Stačilo pár telefonátov, smsiek a už som mal číslo na majiteľa. Po niekoľkomesačnom dohadovaní si termínov sme sa nakoniec dohodli na fotenie. Výberu miesta na fotenie sa chopil Juraj, čo ma celkom potešilo. Ako vidíte, auto sme nafotili v krásnych priestoroch letiska Malé Bielice, priamo pri lietadlách, za čo by sme sa chceli vedeniu veľmi pekne poďakovať.

Juraj kúpil MK2-ku ako zachovalý kúsok s rokom výroby 1990. Auto je osadené motorom 1,6 TD. Tento agregát v svojej sériovej podobe disponoval výkonom 51kW. Hneď ako auto Juraj priniesol domov, zavreli ho do garáže, kde ho do skrutky rozobrali. Začalo sa motorom, ktorý dostal nový nástrek. S takouto úpravou by však iste karosériu nerozhýbal ľahšie. Preto mu Juraj doprial niekoľko lepších vecí zabezpečujúcich viac výkonu. Začal  silnejším alternátorom zo Škody Fabia, ktorý vyleštil do krásneho lesku. Aby lesklému alternátoru nebolo pod kapotou smutno, pod kapotu putoval aj väčší intercooler spolu s leštenými prívodmi. Aby sa podarilo nahnať pod kapotu aj pár poníkov, Juraj s kamarátmi zväčšili predvstrek. Neskôr Juraj vylepšil aj brzdový systém brzdami z verzie GTI vpredu aj vzadu.

Následne začal Juraj pripravovať karosériu. Celé auto sa obrúsilo, aby následne dostalo nový šedý lak zo vzorkovníka značky HS. Všetky komponenty, ktorým sa dalo pomôcť sa zrepasovali, prípadne vymenili za nové. Na prednej časti sa objavili číre svetlá, sériovú masku nahradila verzia bez znaku a o čosi nižšie putoval na sériový široký nárazník GTI spojler. Predné svetlá sa čiastočne primračili mračítkom, rovnako ako aj zadné - takisto číre. Aj vzadu sa opakuje široký nárazník s lipom pod ním. Zadné svetlá sú zamračené rovnako ako prelis na ŠPZ. Smerovky vo dverách sú osadené LED technikou a na streche sa objavila obľúbená karbónová fólia. Následne Juraj na auto namontoval nastaviteľný podvozok nemeckej značky TA Technix a vznikla dilema - čo obuť? Nakoniec sa riešenie našlo a u Juraja zakotvili dnes už kultové kolesá Borbet model A s rozmermi 7,5x16 palcov ET30 vpredu a 9x16 palcov vzadu, ET15.

Tu však vznikol problém - kolesá sa do pôvodných lemov proste nezmestili a tak tie museli vytiahnuť a opäť lakovať. To by bolo k exteriéru asi všetko. V interiéri sa toho veľa zmenilo. Je kompletne očalúnený v čierno šedej kombinácií, tapacíry sú z US verzie Golfu 2. Interiér kufra Juraj očalúnil do čiernej kože a podlaha v kufri je tmavá, plávajúca - dobrá vychytávka, čo poviete? Pod ňou sa skrýva zosilňovač a subwoofer s výkonom 1000W namiesto rezervy. Celý hudobný trakt poháňa rádio Panasonic, výškové repro dodala zasa firma Bose.

Volkswagen Golf II 1,6 TD, rok výroby: 1990
Motor:
Preplňovaný vznetový štvorvalec, objem 1600 cm3, sériový výkon 51 kW, lakovaný motor a periférie, leštený alternátor zo Škody Fabia, väčší intercooler s lešteným vedením, zvýšený predvstrek
Pohon:
Náhon na predné kolesá cez 5-stupňový manuál
Podvozok:
Nastaviteľný, športový podvozok TA-Technix, vpredu aj vzadu brzdy z VW Golf II GTI, vŕtané kotúče, 16-palcové leštené kolesá Borbet model A, vpredu 7,5“ ET30, pneu 195/40 R16, vzadu 9“ ET15, pneu 215/40 R16
Exteriér: Kompletne číre svetlá vpredu/vzadu, číre smerovky s LED technikou, vpredu široký nárazník s GTI lipom, maska bez znaku s mračítkom, vzadu široký nárazník so spojlerom, zamračené zadné svetlá aj prelis ŠPZ, šedý lak zo vzorkovníka HS, karbónová fólia na streche, leštené detaily - stierače, anténa
Interiér:
Kompletne prečalúnený interiér do čierno-šedej kombinácie, leštené detaily - kľučky okien, radiaca páka, madlo ručnej brzdy, tapacíry z US verzie, volant sport350, rádio Panasonic, zosilňovač ukrytý na mieste rezervy spolu so subwooferom, výšky Bose, dno kufra z plávajúcej podlahy

text & foto: Michal Petreje