PKW 3

2014: White angel

25. január 2020Publikoval P. Kovács

Zaujímavé a poctivo odmakané tuningové kúsky sa našťastie objavujú aj na perifériách republiky, kam nevedú trasy - tých pár kilometrov našich "slávnych" diaľnic. Možno to nie sú vysokorozpočtové TOP fára, no ich majitelia si ich svedomite skrášľujú, dolaďujú za tvrdo zarobené peniažky. Jedným z týchto áut - u nás "doma" v Rimavskej Sobote, ktoré som si na jar tohto roku všimol, že by už aj mohlo byť zrelé na recenziu, je Pištova Ibiza.

Záujem o tuningovanie aj v tomto mladíku vzbudil film - všetci vieme ktorý... :). Po získaní vodičského preukazu sa podobne ako mnohí z nás začal zaoberať s ich domácim autom, v jeho prípade vozom značky Seat Toledo 1M. Po približne roku a po pár investovaných eurách ale prišiel na to, že nie je to ono čo chce. Zobral si pôžičku a začal hľadať vhodnejšieho kandidáta na vstup do siene slávy. Po surfovaní na internete Pišta natrafil na krásny Seat Ibiza a rozhodol sa, že si ho pozrie naživo. Ako sa povie - láska na prvý pohľad a hneď došlo ku kúpe. Bola to 6K2 vybavená dielmi Cupra a ihneď dostala meno WHITE ANGEL. Auto je poháňané 66 kW dízlovým motorom a pomocou spoločnosti MAX TDI sa 90 konských síl rozmnožilo na 120. Ako výpomoc auto dostalo nerezový výfuk s priemerom 60 mm so športovým tlmičom na konci. Originálny filter vzduchu sa nahradil športovým značky K&N.

Nakoľko auto malo vďaka dielom Cupra športovejší vzhľad, Pišta siahol v prípade exteriéru iba na pár doplnkov, akým bol doplňujúci diel predného nárazníka - tzv. lízatko, objednané z Čiech. Predná maska dostala červené GTI pásy a na kapotu putovala ochranná koža vyrobená spoločnosťou Autostyle. Predné svetlá si tiež nevyžadovali zmenu, predošlý majiteľ na ne osadil už kusy vyrobené  ako originál súčiastka Cupra, dodávané firmou Valeo. Zadné svetlá ale vymenil na exkluzívnejšiu sadu Dectane a okná dostali tmavú fóliu. Pre dosiahnutie bojovejšieho postoja originálne tlmiče vystriedal nastaviteľný podvozok značky V-MAXX a tak sa karoséria priblížila k zemi vpredu i vzadu o 40 mm. Ibiza jazdila vtedy ešte na 16-palcových kolesách OZ Superturismo, obutých do pneumatík Yokohama šírky 205mm.

V septembri 2013 sa začalo s prácami na druhej vývojovej etape - zameranej hlavne na interiér. Rozhodnutie padlo o kompletnom čalúnení interiéru, preto sa skoro všetky povrchy potiahli vlastnoručne šitou kožou, pričom sa využila špeciálna technika. Najprv sa koža lepidlom nalepila na povrch, vyznačili sa miesta šitia a pomocou akumulátorovej vŕtačky urobili dierky na každom centimetri, cez ktoré sa následne mohlo kožu prišiť. Vnútorná strana deklov bola samozrejme predom natretá na čierno. Na prístrojovom panely pribudol merač tlaku turba, umiestnený v špeciálnej kazete a vyrobený z hrdla nasávania z Ibizy 87´. Originálne sedačky sa vymenili za kožené FK-AUTOMOTIVE s vlastnoručne prerobenými 3-bodovými bezpečnostnými pásmi.

Obnovený bol i kompletný audio systém. Do dverí sa zamontoval set SAL VPRO-13 S, DRAGSTER zvuková bariéra s dvojkanálovým GROUND ZERO GZIA 207 zosilňovačom. Už do existujúcich ozvučníc v batožinovom priestore boli umiestnené 2 kusy nových subwoofrov priemeru 30cm SPL DYNAMICS V300S4, do tvarovo netradičného plata 4-kanálové 6x9" coaxial SAL VPRO set a plus jeden kapacitor 1.0 SAL. Vďaka súhre týchto komponentov bolo na jednom zraze namerané pri otvorených dverách až 134,1 dB akustického tlaku.

Na sezónu 2014 chcel Pišti čo to zmeniť aj na vonkajšku, preto si objednal z Čiech nové kolesá DRAG DR 9 a parametrami 4x100 R16 ET 40 a následne na ne nové pneumatiky Dunlop SP SPORT 9000, v rozmere 195/45 R16. Okrem toho bol rozšírený i rozchod nových papúč za pomoci podložiek šírky 22mm vpredu a 35mm vzadu. Na záver sa trocha vyčačkal aj priestor strojovne, kde pribudla tiež čierna koža a biely lak.

Seat Ibiza 1.9TDi, rok výroby: 1999
Motor:
Vznetový 4-valec AGR 1.9TDi so sériovým výkonom 66kW, úprava riadiacej jednotky, celonerezový výfukový systém, športový vzduchový filter K&N, výkon po úpravách 120 konských síl, priestor motora v koži,  súčiastky lakované v bielej farbe
Podvozok:
Nastaviteľný športový podvozok V-MAXX, zníženie o 40mm, rozširovacie podložky vpredu 22mm, vzadu 35mm, červené neónové podsvietenie podvozku, hliníkové disky  DRAG DR 9 rozmerov 4x100 R16 ET40,  pneumatiky DUNLOP SP SPORT 9000 - 195/45 R16
Karoséria:
Prevedenie Cupra - predný a zadný nárazník, prahy a zadné krídlo, lízatko na prednom nárazníku, GTi pásy na prednej maske, kožený kryt prednej kapoty, svetlá Cupra, zadné svetlá Dectane, zatmavené okná, logo R
Interiér:
Kompletné čalúnenie vrátane stropu v kombinácii čierno-biela, zákazková zástavba v kufri, prídavný merač tlaku turba, kožený volant Maria Cavallo, hliníkové pedále, kožené športové sedačky FK-Automotive, zákazkové bezpečnostné pásy, červené LED-diódové podsvietenie interiéru
Audio:
Prehrávač LG LCF 600UR, vo dverách komponentné reproduktory SAL VPRO-13 S, DRAGSTER zvuková bariéra, 2-kanálový  zosilňovač GROUND ZERO GZIA 207, v opierkach 7" DVD, zákazková zástavba v batožinovom priestore, v zadnom plate 2xSAL VPRO, 1.0 SAL kapacitor, 2x subwoofer SPL DYNAMICS V300S4, zosilňovač Mac Audio Z4200

text & foto: Kovács