2015: AC Schnitzer v hre
Tie 46-ky sú jednoducho pre úpravy ako stvorené. Povedal by som - už legendárny kúsok od Mareka, ktorý hrdo nosí ceduľku TAXI na takmer všetkých slovenských zrazoch, je známy každému fanúšikovi tuningu. Paket, ktorý auto zdobí a robí práve tento kúsok o trochu lepší ako tie ostatné, sa na SR podľa mojich info nachádza už iba jeden a to originál AC Schnitzer E46 model.
Balík od Schnitzera zmenil celkový výzor auta a odlíšil ho od ostatných upravených modelov. Navyše kufor zdobí Alpina krídlo a auto si samozrejme muselo ľahnúť na zem a to vďaka TA Technix štelovaciemu podvozku. Kolesá OZ Racing Crono HLT 9,5x19 a 10x19, kvôli ktorým sa museli vyťahovať zadné blatníky a ktoré nahradili predošlé X5 kolesá, zožnú vždy obrovský úspech. Už keď je cez tie kolesá toľko vidno dovnútra na ostych neostali ani brzdy o veľkosti 325 mm. Výfuk bol na zákazku robený v AMA Exhaust a ide o celonerezovú rúru, ktorá na nejednom zraze súťažila medzi najlepšími zvukmi vôbec. Aj vpredu aj vzadu sú zákazkové ramená, ktoré sa postarali o zaujímavé odklony. Čo sa svetiel týka vpredu sú bi-xenóny v čiernej fólii a vzadu je natiahnutá červená fólia.
Interiér nie je o nič menej zákazkový ako exteriér - vodič aj so spolujazdcom sedí v kožených sedačkách FK automotive s červeným vyšívaním v Carbon looku. Short shift radiaca páka z M-ka, spolu s prečalúneným eMkovým volantom do perforovanej kože s bicepsmi na palce a červeným šitím nesvietia logom M, pretože Marek ho dal vyslovene odstrániť. Ako vraví, kvôli tomu, že nemá eMko, nebude to mať teda popísane po celom interiéri. Pre mňa je to niečo, čo som u nikoho iného nevidel a uznávam toto zmýšľanie. Zvyšok interiéru dotvárajú interiérové lišty lakované do čiernej lesklej. Trocha netradične samotný príbeh teraz na záver porozpráva majiteľ tejto vydarenej 46-ky:
"Zo začiatku som pozeral rôzne autá od Fordu cez Volkswagen až po Škodu. Jedného dňa kamarát z ničoho nič dotiahol domov BMW E36 a veľmi ma zaujala. Tak som začal viac pokukávať po Bavorákoch. Chcel som tiež E36, ale nič normálne som nenašiel v tej dobe, tak som pozeral E46 a vedel som, že to musí byť coupé. Našiel som jednu na Záhorí, tak sme sa s kamarátom vybrali na obhliadku. Auto bola jedna veľká katastrofa, ale väčšia prišla cestou domov, kedy sme rozbili Golfa. Vtedy som zistil, že VW už nechcem takže som bol pevne rozhodnutý pre BMW.
Hľadal som hlavne 6-valce a iba benzín, no raz mi vyskočil zaujímavý inzerát práve na moje coupé. Bola to úplná séria po staršom pánovi, ale aj tak zaujala. Po skúšobnej jazde sme sa dohodli na cene, zaplatil som zálohu a vysmiaty som sa vracal domov. Auto som si užíval v sérii asi pol roka. Potom ma kamoš (určite všetkým známy Fuxxo) nahovoril na štelovák. Tak auto išlo decentne dole asi na pol závitu. Neskôr som vymenil 16" disky za 17-ky, no bolo to stále málo, tak prišli 18-ky a auto sa spustilo ešte nižšie. Osemnástky boli onedlho malé, tak už tretiu sezónu behám na 19-kach a štelovák je upravený, aby mohlo ísť auto na tú svetlú výšku ako je teraz, vybraté sú tiež helpre a ďalšie nepotrebné veci ;).
BMW E46 318Ci, rok výroby: 2000
Motor: Benzínový, radový 4-valec, výkon 87kW/118ps, KN sanie, celonerezový výfuk AMA Exhaust
Podvozok: Športový podvozok TA-Technix, rozpera predných tlmičov, brzdy 325mm, zákazkové ramená s odklonmi 3,5 stupňa vpredu, 5,5 stupňa vzadu, kolesá OZ Racing Crono HLT 9,5x19 a 10x19
Exteriér: AC Schnitzer paket, Alpina kufrové lípko, zatmavená maska, vytiahnuté zadné blatníky, bi-xenónové svetlá vo fólii
Interiér: FK Automotive kožené, športové sedadlá, shortshift radiaca páka, M volant, obloženie interiéru lakované v čiernej lesklej
text & foto: Ondrej Szabó