Profituning 2021_2

2015: BA JETTA

25. októbra 2021Publikoval P. Kovács

Roman s jeho Jettou, známy po všetkých slovenských zrazoch a známy všetkým vo svojom okolí ako človek, ktorý odovzdáva celý svoj voľný čas jeho láske "BaJette", sa svojmu koníčku venuje 4 roky a už na prvý pohľad v nej videl veľký potenciál. "Od prvého momentu som sa tešil na prvú úpravu, ktorú spravím..." hovorí Roman.

Úpravy - presnejšie vyladenie začalo interiérovými detailmi, ako napríklad pedále z R-kového Golfu, lakťová opierka so stredovým tunelom a držiakom na poháre s roletkou, znamenali pre majiteľa značný pokrok, nakoľko originálne auto bolo vo výbave "Trendline", čiže totálne sociálna výbava. Jediné, čo v ňom bolo od výroby bola dvoj zónová klíma. Prvá väčšia úprava boli disky (repliky) z Audi R8 V10, ktoré Roman po štyroch mesiacoch musel predať za zlomok ich ceny, lebo všetky popraskali. Vtedy sa rozhodol, že pôjde cestou kvality, a začal sa tomu venovať naplno. 

Pôvodná 4-valcový kotolňa 1.9 TDI s výkonom 105 koní prešla vážnym posilňovacím plánom, po ktorom jej výkon narástol na veľmi slušných - aktuálnych cca 230 koní. A to vďaka hybridnému turbu Garrett 1752, vstrekovacím tryskám Fratelli Bosio Powerplus 1043 a športovému saniu K&N Typhoon, ktoré motoru dodáva dostatočný nádych pri zošliapnutí plynového pedálu. O zvuk a krásny zadok sa stará celonerezový, zákazkový výfukový systém od AMA, ukončený dvoma koncovkami o priemere 90mm, kvôli ktorým bol upravovaný i zadný podnárazník. Celý tento výsledok dotvára úprava riadiacej jednotky od spoločnosti Diesel Technology.

Samozrejme tento výkon nevydržala sériová spojka, takže ju nahradila organická spojka Sachs Race. 5-stupňovú prevodovku nahradila odolnejšia 6-stupňová - a to v poradí už štvrtá :D. Keďže takýto výkon si už pýta aj štipku trakcie tak "BaJetta" dostala pohon na všetky 4 kolesá, čo je absolútne nevydané, respektíve v Európe nevieme ani o jednej a celosvetovo sú verejnosti známe 3 takéto kusy, čiže sa bavíme o absolútnej rarite! Celá zadná náprava aj s kardanom je z verzie Golf MK5 4 Motion, kvôli tomuto kroku sa musela meniť celá nádrž, za novú s výrezom na kardan. Auto leží na športovom podvozku značky KW Variant 2, stočenom na doraz. Zadné odklony sú nastavene na 2 stupne, predná náprava má duralové ramená z Leonu Cupry R. Keďže tento výkon treba aj ubrzdiť, na auto sa nahodili 312 mm brzdy z Golfu GTI.

Kvôli svetlej výške bolo nutné vytiahnuť blatníky a auto dostalo aj nový celolak v pôvodnej farbe, chrómové časti boli nalakované do lesklej čiernej. Klasické halogénové svetlá nahradili nové bi-xenóny s niveláciou a ostrekovačmi, denne svietenie dostalo “americkú” podobu, čiže si môžeme všimnúť stále rozsvietené blinkre, čím ukončujeme kategóriu zovňajšku a môžeme prejsť do interiéru. 

Prvá vec, ktorá vám udrie do očí, sú športové sedačky Audi S5 v kombinácii alcantara/koža, a to komplet v elektrike. Po sadnutí na miesto vodiča sa pred vami ocitne krásny športový, kožený volant z Golfu R šiestej generácie, za ktorým vám potrebné údaje ukazujú budíky tiež z Golfu R - tento krát 5. generácie, upravené na dieselovú verziu. Ďalej interiér dopĺňajú už spomenuté športové pedále, riadiaca páka z Golfu GTI, rovnako ako ručná brzda. Ostatné detaily interiéru boli nalakované do lesklej čiernej, ako napríklad madlá a stredová konzola. Pôvodnú zadnú lavicu vymenila pološportová s lakťovou opierkou. Je dorábané osvetlenie nôh, ktoré spríjemňuje nastupovanie do vozidla a osvetľuje vymenený podlahový koberec, za luxusnejšie pôsobiaci čierny. 

Volkswagen Jetta, rok výroby: 2006
Motor:
Vznetový, radový 4-valec 1,9 TDI BXE 77 kW, celonerezové zákazkové výfukové potrubie AMA Exhaust Systems, priemer 60mm + 2x50mm, koncovky 2x90mm, priame sanie K&N Typhoon, úprava riadiacej jednotky Diesel Technology, vstrekovacie trysky Fratelli Bosio Powerplus 1043, hybridné turbo Garrett z 2.0 TDi, výkon po úprave 170kW
Pohon:
Na všetky kolesá 4Motion z Golf MK5 cez 6 stupňovú manuálnu prevodovku a organickú športovú spojku Sachs Race
Podvozok:
Športový podvozok KW Variant 2 zoštelovaný na doraz, duralové ramená Leon Cupra R, plné silentbloky, maximálne negatívne odklony, brzdy Golf GTi, hliníkové disky BBS RX R 19"
Karoséria:
Vyťahované blatníky, celolak, americké svietenie, bi-xenóny, upravovaný zadný podblatník, lakované chrómové časti do čiernej lesklej
Interiér:
Sedačky Audi S5 v kombinácii alcantara/koža, volant, pedále a budíky z verzie Golf R, ručná brzda a radiaca páka z Golf GTI, detaily lakované do čiernej lesklej, stredový panel z vyššej verzie, čierny koberec, osvetlenie nôh, zadná pološportová lavica

text & foto: Ondrej Szabó