Profituning 2021

2015: Black Edition by FORGI

28. september 2021Publikoval P. Kovács

Nissan GT-R35 je ako základ na tuningovú kreáciu viac než výborná voľba, či už z estetickej alebo výkonovej stránky a určite by drvivá väčšina z nás dlho neriešila rok výroby, či úroveň výbavy. Ozajstný fajnšmeker sa však snaží o dokonalosť, preto vyberá tie najlepšie ingrediencie - v tomto prípade limitovanú verziu s prívlastkom Black Edition, ktorý ale na záver prerábky dostatočne podľa mňa nevystihuje imidž tohto unikátu. Viac by mu po zásahoch sekol povedzme prívlastok  "Luxury edition". A kto vlastne stojí za týmto fajnovým automobilovým počinom?

Znalcom našej scény to asi ihneď došlo po prečítaní si nadpisu článku alebo zahliadnutí fotografie s monogramom "M F" na sedadlách, že sa jedná o dlhoročne známe meno z kuloárov slovenskej autíčkárskej komunity. Meno Milan Forgáč sme za uplynulé roky skloňovali nespočetný krát, či už v prípade recenzie jeho špičkovej stylingovej kreácie Fiat Bravo, tak isto v reportážach z rôznych podujatí, kde tento skvost nazbieral trofejí azda za plnú pivnicu.

Vrhnúť sa do úprav tak dokonalého auta akým je GT-R si vyžaduje triezve zmýšľanie a vkus. Kým vidlicový, preplňovaný 6-valec znesie aj extrémnejšie zásahy, agresívna karoséria príliš voľnú fantáziu ladičom nedovoľuje. Síce poznáme dravé bodykity s nanitovanými nástavcami a obrovitánskymi zadnými krídlami, ale to určite nie je to, čo by priemerné oči Európanov zniesli, nehovoriac, že tieto zásahy hodnotu áut často radikálne znížia. Forgiho cieľom bolo niečo úplne iné, zámer bol túto ikonu zošľachtiť a individualizovať. Ako sami vidíte na fotografiách, podarilo sa mu to na 100%. Všetko menovať rad za radom nebudem, úprav je omnoho viac, než by si človek po letmom pohľade na toto auto myslel, dokonca si dovolím tvrdiť, že tak dlhú tabuľku úprav sme tu ešte nikdy nemali...

Smerodajným atribútom zásahov na karosérii bolo použitie čo najväčšieho počtu ľahučkých - karbónových dielov. Nejaké sa síce v "čiernej edícii" už pôvodne nachádzajú, no zďaleka nie v takom počte a vyhotovení ako je tomu v aktuálnom dizajne. Renomovaná anglická spoločnosť Japspeed dodala kompozitné spätné zrkadlá, prieduchy, masku, krídla, lišty, či zadný difúzor. Okrem viacerých prelakovaných alebo zatmavených detailov pozornosť tiež upútajú svetlá Nissan GTR 2015 NISMO a samozrejme impozantné, 20-palcové disky Vossen. Ešte svojskejší a luxusnejší nádych má vnútro tejto perleťovej Godzilly. Po usadení sa do interiéru sa človek ocitne v úplne inom svete. V karbónovo-koženom priestore všetko hýri luxusom, kvalitou a štýlom. Farebná kombinácia čierno-červenej kože a ušľachtilého karbónu je nádherná a tiež i dravo športová. Keď sa k tomu pridá bezchybné dielenské spracovanie, dotiahnutie aj tých najmenších detailov a špičková zvuková aparatúra od Alpine, vznikne opravdové kráľovstvo nebeské...

Po rozplývaní sa nad estetickou stránkou veci, prejdime trošku aj k tým chlapskejším záležitostiam. Veru aj tu je o čom písať a kto by si bol myslel, že mechanickú stránku Forgiovci odflákali, ten sa mýli... Toto auto sa stalo absolútnym víťazom tuningovej sezóny v rámci šampionátu Tuning battle 2014 totiž nie iba pre vzhľadové úpravy, ale veru aj vďaka vážnym výkonnostným zásahom. Pôvodná sila strojovne, poskladanej konštruktérom Hiroshim Kajiharom sa navýšila za pomoci montáže sania HKS, váh vzduchu AMS performance a použitia titánového výfuku Akrapovič s karbónovými koncovkami. Na vzhľad sa myslelo samozrejme aj pod odvetranou kapotou a k slovu sa aj tu dostal karbón a dokonca aj červená koža.

Presuňme sa ešte aspoň na pár viet medzi asfalt a karosériu. V podvozkovej časti sa v snahe o pevnejšie držanie a jemné zníženie zmenilo viacero komponentov. Spojenie s vozovkou zabezpečujú elektronicky nastaviteľné tlmiče Bilstein s troma voliteľnými režimami, doplnené o pružiny Mines so znížením o 2cm. Účinok spomaľovania tejto rakety je zverený značke Brembo, od ktorej pochádzajú dvojdielne plávajúce kotúče priemeru 390 resp. 380mm. Nezabudnime ani na to, že celý podvozok so všetkými plastmi bol nalakovaný do červenej a zalakovaný čírim lakom s bielou perleťou, navyše zadné podblatníky sa očalúnili do červenej kože.

Nissan GT-R 35, rok výroby: 2012
Motor: Benzínový 6-valec VR38DETT 3,8 twin-turbo V6, sériový výkon 550PS a 632Nm, nerezové leštené sanie HKS, HKS vzduchové filtre, HKS Blow-off ventily s  lešteným potrubím, upravené váhy vzduchu od AMS, titánový výfuk AKRAPOVIČ s karbónovými koncovkami, odhadovaný výkon po úprava cca 600PS, styling motora: karbónové vzpery kapoty CIRCUIT SPORTS, karbónový kryt sania motora a VIN čísla JAPSPEED, karbónový kryt akumulátora a brzdového valca JAPSPEED, karbónový kryt chladiacej steny JAPSPEED, karbónový kryt nádoby chladiacej kvapaliny vyrobený na mieru, karbónová rozpera motora, hliníkové viečko oleja FORGE MOTORSPORT, kryt pántov kapoty a držiakov zámkov kapoty nalakovaný do čiernej klavírovej farby+ lak, kryt na vnútornej strane kapoty potiahnutý čiernou kožou s logom GTR z červenej kože


Pohon: Náhon na všetky kolesá, 6-stupňová dvojspojková prevodovka GR6 s 3 voliteľnými režimami
Podvozok:
Adaptívne tlmiče BILSTEIN DampTronic, elektronicky nastaviteľný s 3 voliteľnými režimami, pružiny MINES zníženie o 2cm, komplet celý podvozok so všetkými plastmi nalakovaný do červenej polyuretánovej farby zalakovaný čírim lakom s bielou perleťou, zadné podblatníky očalúnené do červenej kože, brzdy: vpredu 6-piestové brzdiče BREMBO, platničky BREMBO, dvojdielne plávajúce kotúče BREMBO 390mm, vzadu 4-piestové brzdiče BREMBO, platničky BREMBO, dvojdielne plávajúce kotúče BREMBO 380mm, disky VOSSEN CV3, prelakované do bielej perlete, lúče potiahnuté karbónom - predné: 20“x10J  ET45, zadné: 20“x10,5J ET25, pneumatiky BRIDGESTONE  POTENZA RE 070 R - predné: 255/40 ZRF20 97Y, zadné 285/35ZRF20 100Y, podložky H&R vpredu 15mm, vzadu 5mm

Karoséria: Karbónové prieduchy kapoty JAPSPEED, karbónové prieduchy blatníkov JAPSPEED,  karbónová maska JAPSPEED, karbónové lišty nad prieduchmi blatníkov JAPSPEED so znakom GTR, karbónový spojler na prednom a zadnom nárazníku JAPSPEED, karbónový difúzor pod zadným nárazníkom so zatmavenou hmlovkou, zatmavené zadné bočné odrazky, karbónové vonkajšie i vnútorné prahy JAPSPEED, karbónové spätné zrkadlá JAPSPEED, karbónové krídlo OEM so zatmaveným brzdovým svetlom, dymové bočné smerovky v prednom nárazníku, zatmavené predné denné svietenie, predné i zadné svetlá z Nissan GTR 2015 NISMO, predný nárazník nalakovaný komplet celý do bielej perlete, mriežky v prednom nárazníku nalakované do čiernej klavírovej farby, kryt pod stieračmi nalakovaný do čiernej klavírovej farby


Interiér:
Kompletne prečalúnený do kože s karbónovými doplnkami, palubovka – kombinácia červenej a čiernej kože s dvojitým prešitím červenou niťou, volant – kombinácia červenej a čiernej kože prešitej červenou niťou, úchytná časť volantu z čiernej perforovanej kože, karbónová výplň volantu, karbónové páčky radenia pod volantom, karbónový kryt stredovej konzoly, radiaca páka - červená koža  prešitá červenou niťou, karbónová hlavica radiacej páky, karbónový kryt kulisy radenia, páka ručnej brzdy – kombinácia červenej a čiernej kože  prešitej červenou niťou, karbónové spätné vnútorné zrkadlo, stropnica – kombinácia červenej a čiernej kože s dvojitým prešitím červenou niťou, osvetlenie stropnice v karbónovom prevedení, slnečné clony v červenej koži, úchyty lakované do čiernej klavírovej farby, predné sedadlá – RECARO - kombinácia červenej a čiernej kože s dvojitým prešitím červenou niťou, lemované čiernou perforovanou kožou, spodný kryt sedačiek v čiernej alcantare s dvojitým prešitím červenou niťou, plastové doplnky lakované do čiernej klavírovej farby, zadné sedadlá – kombinácia  červenej a čiernej kože s dvojitým prešitím červenou niťou, lemované čiernou perforovanou kožou, dvere - kombinácia červenej a čiernej kože s dvojitým prešitím červenou niťou, v stredovej časti delené čiernou alcantarou, s karbónovými doplnkami na madle dverí, stredová časť v červenej koži s karbónovým rámikom okolo subwooferov, zadné plato v červenej koži s karbónovými doplnkami, kryty reproduktorov lakované do čiernej klavírovej farby, červené kožené rohože prešité červenou niťou, kufor celý vytlmený a odhlučnený STP, očalúnený do červenej kože, dno kufra prešité červenou niťou, veko kufra očalúnené do červenej kože

                    

Hudba:  
Zvukový systém ALPINE, predné komponentné reproduktory Alpine SPR-60C, zadné koaxiálne reproduktory Alpine SXE-0825S, koaxiálny reproduktor Alpine SXE-0825S, 2x subwoofer  Alpine SWG-844, zosilňovač Alpine 5 kanál PDX-V9, zosilňovač monoblok Alpine PDX-M6

text: Kovács, foto: Martin "Cypo" Cyprian