Profituning 2021

2015: Cesta za splneným snom

15. november 2021Publikoval P. Kovács

Všetko to začalo už v roku 1993, keď Mišo ešte len ako učeň v autodielni začal prichádzať do prvého kontaktu s Golfom VR6. Ten ho vtedy svojím motorom a zvukovým prejavom učaril natoľko, že sa z neho stalo akési vysnívane auto, ktoré si jedného dňa bude musieť zaobstarať. Samotný tuning mu ale nešiel voľáko po chuti až kým sa v roku 2000 nedostal medzi ľudí z BB tuning clubu, kde spoznal komunitu s rovnakými záujmami. Za obeť prvým pokusom padla Škoda 120 na ktorej sa priučil mnohým veciam.

Ako doba plynula Mišo si konečne mohol splniť sen - Golf s motorom VR6. Auto si začal pomaly prispôsobovať svojím predstavám. Do skrutky ho rozobral, prelakoval, namontoval športový podvozok a nové kolesá. Potom sa však ale stalo niečo, o čom sa mu nezdalo ani v najhorších snoch. Auto mu ukradli a prišlo dlhšie obdobie, kedy bol bez vozidla. Po pol roku začal znovu prehľadávať inzeráty až kým nenatrafil na ďalší kúsok. Tento krát ale v nepojazdnom stave, no aj napriek tomu išiel do toho. Od ľudí často počúval, aby už nerobil väčšie úpravy a auto len spojazdnil a vozil sa. No on si išiel za svojím snom a rozbehol si na ňom hneď nový projekt.

Písal sa rok 2011. Celé auto rozobral, vyvaril a na novo nalakoval do žiarivej bielej, ktorá bola kombinovaná s oranžovými doplnkami (strecha, nápravy, prevodovka). Doplnil to chrómovými 17 palcovými kolesami a štelovacím podvozkom značky JOM. Aby sa tam tieto kolesá vôbec zmestili, musel vytiahnuť lemy blatníkov. Dopredu osadil brzdy zo Škody Octavie RS s priemerom 312mm. Na rad sa dostal aj výfuk a samotná úprava zvuku. Z motoru sú vyvedené športové zvody značky JOM a z výfuku bol odstránený stredový tlmič. Ten zadný bol nahradený rezonátorom zo Škody Superb s motorom 3,6. Výsledný efekt dotvárajú nerezové koncovky značky Blazzer.

Prvá sezóna sa pomaly chýlila ku koncu a Mišo začal vymýšľať, ako efektívne využije dlhé zimné večery na ďalšie vylepšenia. A tak dostal svoju pozornosť aj interiér. Prístrojová doska bola nalakovaná do bielo-oranžovej farebnej kombinácie, čalúnenie na tapacíroch nahradil laminát a stropnica bola prečalúnená do bielej prešívanej látky. Predné sedačky boli vymenené za nové od výrobcu DTS. Čas ale plynul a trendy v tuningu sa rovnako ako aj v módnom odvetví postupne menili a Mišo sa na prelome rokov 2013 a 2014 rozhodol pre prestavbu do "cleanstyle-u". Auto prešlo v tomto období mnohými nie len vizuálnymi, ale aj technickými zmenami. Na rad prišli nové brzdy. Tento krát o niečo kvalitnejšie kotúče zo Škody Superb s motorom 3,6 a brzdiče z Audi S4. Podvozok bol, kvôli nedostatočnej kvalite vymenený za nový, taktiež štelovací od výrobcu KW.

Najväčšie zmeny sa ale udiali pod kapotou, kde sa majiteľ riadil príslovím "menej je niekedy viac"  a súčasti motora ako rôzne nádržky, kabeláže, baterku poskrýval pred očami divákov. Na koniec celý motorový priestor zahladil a spolu so zvyškom auta nalakoval do snehobielej farby. Pre lepší celkový dojem bol na auto osadený bodykit z americkej verzie doplnenej o VR6-tkový predný spojler. Rovnako ako nárazníky aj zadné svetlá boli vymenené za americkú verziu. Predné sú angel eyes so šošovkami značky Hella. Bez povšimnutia neostal ani interiér, z ktorého zmizli všetky oranžové doplnky a všade ostala len lesklá biela s chrómovými časťami. Predné sedačky boli znovu nahradené tento krát koženými replikami z Audi RS6 a zadné boli použité z Volkswagenu Venta VR6.

Celkový dojem z interiéru ešte umocňuje elegantné a zároveň decentné LED podsvietenie. Tiež bola podopĺňaná chýbajúca výbava - švihadlá a manuálne ovládanie zrkadiel nahradili elektrické systémy. Ako čerešnička na tortu boli osadené na auto 17-palcové disky RH Porsche Turbo s rozširovacími podložkami. Keďže majiteľ pracuje ako automechanik väčšinu prác si na aute robil svojpomocne. Inšpiráciou mu je nemecká scéna a autu venoval nespočetne veľa hodín práce. Na záver by som ešte odovzdal majiteľove ďakujem, ktoré patrí Janovi z Banskej Belej, Katke, Mokrovi, Dušanovi a Lukimu z Českej republiky.

VW Golf VR6, rok výroby: 1993
Motor:
Benzínový 6 valec, VR6, rozvod DOHC, 2792cm3, výkon 196hp, výfukové zvody od motora JOM, odstránený stredový tlmič výfuku, rezonátor zo Škody Superb 3,6, nerezová dvojitá koncovka Blazzer, úprava sofvéru riadiacej jednotky, športový filter
Pohon:
Náhon na predné cez 5-stupňovú manuálnu prevodovku
Podvozok:
Nastaviteľný športový podvozok KW, vpredu znížené o 7cm a vzadu o 8cm, vpredu kotúče s priemerom 345 vzadu s 310mm - Škoda Superb, brzdiče z Audi S4, platničky ATE Ceramic, hliníkové disky RH Porsche Turbo lakované do striebornej farby, pneumatiky 205/40 R17, leštená rozpera
Exteriér:
Predný aj zadný nárazník z Golfa určeného pre americký trh s bočnými pozičnými svetlami, predný spojler VR6, svetlá angel eyes so šošovkami Hella, zadné svetlá z americkej verzie, lakovanie do bielej farby odtieň z Audi RS6, vyťahované blatníky, zahladené lemy, vyrezávané kľučky dvier, všetky plasty lakované a zahladené do bielej farby
Interiér:
Lakovaný do bielej farby, chrómové doplnky, prečalúnená stropnica, volant Raid, kožené športové sedačky (repliky z RS6), biele LED podsvietenie interiéru, plazmové podsvietenie budíkov, zadné sedačky z Volkswagenu Vento VR6, pedále z Volkswagenu Golf R32, rádio Pioneer s monitorom, 6x reproduktory JBL, subwoofer a zosilňovač JBL, elektrické spätné zrkadlá

text & foto: Adam Slobodník