Profituning 2021_2

2015: Pýcha slovenskej VAG scény

26. jún 2021Publikoval M. Dzadík

Momo – to je prezývka človeka zo Zlatých Moraviec, ktorý stojí za touto bielou parádou. Nejde o žiadneho nováčika – stačí si spomenúť na trojkový Golf v army matnej fólií s béžovými kolesami. Dnešný príbeh je však o inom kúsku, ktorý už pozná väčšina tuningových nadšencov zo Slovenska. Totiž, Golfov vo verzii cabrio u nás veľa nie je a tak je veľmi potešujúce, keď vám môžeme priniesť report o jednom z nich. Momovu snehovú krásku ste mohli zazrieť okrem vybraných domácich zrazov aj na tohtoročnom Worthersee, kde aj vznikli tieto príjemné fotografie.

Podľa Momových slov auto kúpil dva krát – najprv v roku 2012, kedy ho mierne upravil a predal kamarátovi. No nedalo mu to spávať a o rok na to už cabrio bolo naspäť v jeho opatere. Raz darmo, láska je láska :). Auto s rokom výroby 1994 bolo dovezené z Talianska, čo sa podpísalo na jeho top stave v rámci karosérie. Pod prednou kapotou sa snúbi nenáročný a skromný 1,8-litrový štvorvalec s výkonom 66 kW s náhonom na predné kolesá a s 5-stupňovým manuálom. Jedinými zmenami sú otvorené sanie a upravený výfuk so stredovým dynamizérom a koncovkou duplex z modelu VR6. proste "Low n Slow" :).

Neviem, či ste si to všimli všetci, no v poslednom období je veľmi populárne a obľúbené upravovať autá aj pomocou US dielov. Ani Momo sa tomu nevyhol a siahol preto po viacerých dielov z americkej verzie Golfu. Vpredu sa snúbi US nárazník spolu s lipom a tými sexy pozičnými svetlami, vzadu je to taktiež US nárazník v kombinácií s US upravenými Hella svetlami. Predná kapota pochádza z modelu Vento, predné svetlá sú tiež model Vento. Zaujímavosťou sú spätné zrkadlá z Golfu 4 Cabrio, no to ľavé je preskladané z Volkswagenu Lupo, čiže sú obe malé. Ak sa na to pozrieme zo širšieho uhla pohľadu, trojkové cabrio je lákavé už v sériovom stave, takže každý dodatočný zásah s citom, je len spestrenie aj tak chytľavého dizajnu.

Azda najdôležitejším aspektom úpravy je stance. Auto pôvodne stálo na nastaviteľnom podvozku JOM, no Momo sa neskôr rozhodol pre úžasný krok – prestavať to na vzduch. Celú montáž a prerábku si robil sám, za čo mu patrí veľký obdiv. Jediný „problém“ predstavovali príruby na vankúše, s ktorými mu pomohol Honza Flach. Pred montážou samotných kolies, padlo ešte za obeť brzdové ústrojenstvo. Prekopaný bol predok aj zadok, konkrétne sa dopredu nasťahovali chladené kotúče s priemerom 256 mm a zadné bubny vystriedala taktiež kotúčová náprava, ktorá bola spolu s prednou  modifikovaná pre potreby dvojrozteče 5x100 a 4x100. Jedným z dôvodov bolo osadenie štýlových trojdielnych diskov Speedline.

Interiér tohto projektu je však kapitola sama o sebe! Podľa slov Moma bolo najhoršou fázou rozobratie a následne skladanie interiéru po očalúnení. No hneď prvý pohľad dovnútra zaujme kohokoľvek – vnútro vozidla je totiž celé očalúnené do tmavočervenej kože Bentley – tapacíre, kryt strechy, volant Lupo 3L, radička, ručná brzda a samozrejme predné sedačky originál Recaro spolu so zadnou lavicou. V kombinácií s čiernou prístrojovkou je to majstrovský kúsok! Tam, kde sa koža „nevošla“, boli diely lakované do rovnakého odtieňa, konkrétne madlá dverí, stredový tunel a kastlíky. Zmena farby sa dotkla taktiež bezpečnostných pásov, z čiernej na bordovú. Kapitolu tohto nádherného interiéru uzatvárajú detaily ako hlavica páky GTI JUBI, Golf MK4 GTI pedále, prídavné budíky kontroly podvozku a zmenené osvetlenie interiéru zo zeleného na červené.

VW Golf MK3 cabrio, rok výroby: 1994
Motor
: Benzínový 1,8-litrový štvorvalec, výkon 66 kW, otvorené sanie, upravený výfuk – stredový dynamizér, duplex koncovka VR6
Podvozok: Airride, príruby na vankúše Flachworks, predok chladené kotúče 256 mm, zadok swap z bubnových na kotúčové brzdy, upravené náboja na dvojrozteč 4x100 a 5x100, trojdielne disky Speedline Mistral 17x8J ET45 s prerobenou roztečou z 5x112 na 5x100, pneu Nankang NS2 185/35 R17
Karoséria: Pôvodný biely lak, predný US nárazník s pozičnými svetlami, kapota Vento, predné svetlomety HELLA z modelu Vento, zadný US nárazník, spätné zrkadlá Golf 4 Cabrio - ľavé zrkadlo modifikované z modelu Lupo kvôli veľkosti, zatmavenie skiel modrým tónovaním, zadné US svetla HELLA s bielymi smerovkami
Interiér: Kompletne očalúnený do tmavočervenej kože Bentley – tapacíre, kryt strechy, volant Lupo 3L, radiaca páka, ručná brzda, predné sedačky Recaro, zadná lavica, lakované diely – kastlíky, stredový tunel, madlá, bordové bezpečnostné pásy, pedále Golf 4 GTI, prídavné budíky kontroly podvozku, červené osvetlenie interiéru – svietiace pásy v tapacíroch, osvetlenie stredového kastlíka a osvetlenie radiacej páky
Audio: Hlavná jednotka Sony, predné a zadné repro Cadence s priemerom 16cm, subwoofer Powerbass, zosilňovač Ground Zero 500W

text: Milan Dzadík, foto: Moravec