2015: Superb + niečo navyše...
Škoda Superb nám všetkým veľmi známa ako rozumné, pomerne luxusné auto strednej triedy, môže vyzerať aj inak ako zodpovedný, trochu nudný manažérsky dopravný prostriedok. Ak si predstavíme kríženca tejto veľmi obľúbenej limuzíny - alebo v tomto prípade populárneho kombíka s pomerne agresívne vyzerajúcim Golfom R a dodáme k tomu ingrediencie navyše, vznikne to, čomu sa hovorí zásah do čierneho.
Ako si môžete všimnúť, predný nárazník nahradil výraznejší predok z Golfu R šiestej generácie, ktorý bol na mieru upravený (rozšírený) tak, aby pasoval na širší model SuperB. Odzadu nám do očí udrie difúzor lakovaný do farby auta, z verzie 3.6 FSI, so štyrmi majestátnymi koncovkami výfuku, ktoré zdobí logo AMA Exhaust. Ten sa ťahá od stredového tlmiča a má samozrejme nerezové prevedenie. Vrchnú časť vozidla ukončuje spojler z originálneho príslušenstva Škoda. Keďže dnes žijeme v dobe moderných technológii, zadné svetlá sú komplet v LED prevedení a ako každý tuningový nadšenec, aj Lukáš - majiteľ auta ich zabalil do tmavej fólie. Predný nárazník by sám o sebe nevyzeral až tak perfektne, nebyť čierneho lakovaného lízatka značky SRS Tech, ktoré v kombinácii s lakovaným predným grilom podtrháva celkový výzor auta. Poslednou drobnosťou na karosérii sú vymenené znaky.
Samozrejme, jednou z najdôležitejších súčastí celkového výzoru sú kolesá, na ktorých sa v tomto prípade vôbec nešetrilo. Ide o kolesá Bentley Mulliner, ktoré stoja 11 tisíc eur! V tomto prípade boli ešte leštené a boli k nim prikúpené červené stredové pukličky, kus za 86 eur. Čo sa bŕzd týka, tie taktiež neostali na sucho a nešetrilo sa ani na nich. Vpredu boli osadené 8 piestikové brzdy z Audi RS5 a kotúčom RSQ5 o priemere 365 mm, dozadu sa dostali brzdy z modelu RS6, ako predné, tak aj zadné brzdy sú vetrané vzorom Wawe. Motorová časť, aj keď nie často videná, bola taktiež lakovaná do farby vozidla, čo iba značí, že pri tomto aute sa nezabudlo na nič.
Interiér sa veľa zásahov nedočkal, nakoľko ide o verziu Laurin&Klement, ktorá ma vo vnútri krásnu tmavohnedú kožu a drevo, no napriek tomu tu nájdeme aspoň kovové pedále z Golfu R a v stredovej konzole na zákazku umiestnený touchpad na ovládanie podvozku. Ten ma privádza do poslednej, no najdôležitejšej časti tohto článku. Ide o vzduchový podvozok značky Accuair E level, ktorý bol na Slovensku prvý, a to práve na tomto vozidle.
Znížené tlmiče Bilstein sú osadené americkými baggmi, podvozok má dva kompresory značky Viair model 480c označené ako dualpack. Vzduch sa ukrýva v 5-litrovej nádobe, ktorá je aj s ostatnými súčasťami ako kompresory a pancierové hadice na zákazku vložená na miesto rezervy. Podvozok ponúka 3 jazdné polohy, jednu veľmi nízku (Lukášom označená ako Worthersee mód), druhú vyššiu, určenú pre normálne cesty a tretiu najvyššiu, určenú na Slovenské cesty - auto v tej chvíli vyzerá ako Audi Allroad. Módy dopĺňa ešte funkcia FullDown a samostatné ovládanie každej nápravy zvlášť.
Škoda Superb, rok výroby: 2013
Motor: Naftový, radový 4-valec 2.0 TDi, výkon 170 koní, výfuky AMA exhaust - celonerezové od stredového tlmiča, 3,6 FSI look, motorová časť lakovaná do farby auta, prevodovka 6-stupňový a
Exteriér: Predný nárazník Golf R - custom úprava, zadok difúzor z 3,6l, originál Škoda zadný spojler, zadné full LED svetlá, fólie na svetlách, lízatko značky SRS tec, vymenená maska, nové znaky, lakovaný gril do čiernej lesklej a zadný difúzor do farby auta
Podvozok: Vzduchový podvozok Accuair E level, HP drivetech tlmiče Bilstein, osadene americké vankúše, 2x kompresor Viair model 480c dualpack, 5-litrová tlaková nádoba, pancierové hadice, management Accuair VU4 touchpad, Chat Conversation End, brzdy predok Audi RS5 8-piestik 365mm kotúč RSQ5, zadok Audi RS6 355mm, 19-palcové leštené kolesá Bentley Mulliner s červenými pukličkami
Interiér: Pedále R line VW, touchpad na podvozok v stredovej konzole na mieru, koža tmavo hnedá, celý interiér LED paket
text & foto: Ondrej Szabó