Profituning 2021

2015: VTi Turbo z Prievidze

24. august 2022Publikoval P. Kovács

Téma oturbených Civicov chvála Bohu nikdy nevymrie, vždy dokáže fascinovať, inšpirovať a tiež narobiť vrásky majiteľom športových áut v hodnote desaťnásobne prevyšujúcej sumy za koľko si šikovní chalani dokážu postaviť kvalitne vyladený kus. Jazdia totiž v niektorých prípadoch hriešne dobre a my ich máme tú česť spoznať na pretekoch šprintérskeho šampionátu. Počas tohto ročníka sme si všimli jedno pekne porobené streetové kupé na veľkých kolesách, spoza ktorých vytŕčali veľké brzdy, ktoré ihneď presvedčilo slušnými časmi. Príbeh tejto šialene rýchlej decentky teraz porozpráva sám majiteľ...

Volám sa Milan a pochádzam z Prievidze. Mojím snom od malička bolo mať športové a rýchle auto. Milujem rýchlu jazdu a silné autá, preto som sa rozhodol splniť si svoj sen. Za moje prvé zarobené peniaze som si kúpil auto značky Honda Civic, ktoré bolo v dezolátnom stave. V júli 2011 som si za ďalšie našetrené peniaze kúpil ďalší Civic, ktorý disponoval výkonom 105 koní. Bol dovezený z Kanady a tým sa to všetko začalo. Z týchto dvoch áut som postupne poskladal jedno vozidlo - Hondu Civic VTI Turbo, ktoré vidíte na fotkách.

Auto bolo od základu rozobraté. Jednotlivé časti karosérie som dal nastriekať na zlatú farbu zo vzorkovníka Chrysler. Nasledovala úprava motora, do ktorého išlo najviac peňazí. Dal som doň kované ojnice značky Eagle, kované piesty značky Wiseco, mokré vložky valcov značky Darton a ložiská značky King. V bloku motora sú štifty ARP Main Studs, do hlavy išli kované ventily značky Blox a stlačený vzduch fúka do valcov hybridné turbo T3/T4 od Garrett. Motor je chladený troma chladičmi. Prvý je olejový – 26 radový, druhý je vodný značky Tegiva a tretí klasický, náporový.

Stlačený vzduch upravuje na ideálnu teplotu intercooler značky FMIC a rýchly odvod spalín zabezpečuje nerezový výfuk o priemere 90mm značky Skunk2. Motor mi ladili v Maďarsku a aktuálne má výkon 300 koní pri tlaku 1 bar. O prenos sily sa stará prevodovka z verzie 1,8VTi, kované polosi a samosvorný diferenciál. Na aute mám vpredu brzdy značky K-SPORT s 8-piestikovými strmeňmi a kotúčom priemeru 330mm a takisto športový podvozok DTS.

Auto som skladal 5 rokov, pretože to bolo finančne veľmi náročné, takže za každé zarobené peniaze som si postupne plnil svoj sen. Čo sa týka mojich doterajších úspechov, sezóna 2015 bola moja úvodná. Na pretekoch v Piešťanoch som sa na šprinte na 401 metrov umiestnil ako tretí s časom 13,11 sekundy. Na Dobrej Nive, kde sa jazdilo na 300 metrov som skončil druhý. V Boľkovciach na Power feste som sa bohužiaľ na bedni neumiestnil, skončil som ako štvrtý, ale na 201-metrovej trati som mal čas 9 sekúnd. Medzi moje plány do budúcna patrí zvýšenie výkonu motora na 600 koní pri 2 baroch,  chodiť s autom na ďalšie preteky a snažiť sa byť najlepší.“

Honda Civic Coupé 6G, rok výroby: 1999
Motor:
Benzínový 4-valec DOHC VTEC 16V, kód motora B16A2, objem 1600, sériový výkon 160 koní, kované ojnice Eagle, kované piesty Wiseco, mokré vložky valcov Darton, ložiská King, štifty ARP, kované ventily Blox, hybridné turbo Garrett T3/T4, hadice Samco, intercooler FMIC, odfukový ventil HKS, 26-radový olejový chladič, vodný chladič Tegiva, vstrekovače 1000ccm, 90mm nerezový výfuk Skunk2, výkon 300 koní pri tlaku 1 bar
Pohon:
Náhon na predné kolesá cez 5-stupňový manuál z 1,8 VTi, kované polosi, samosvorný diferenciál
Podvozok:
Športový podvozok DTS, brzdy značky K-SPORT s 8-piestikovými strmeňmi, kotúč priemeru 330mm, hliníkové disky TSW 7, pneumatiky 205/40 R17
Karoséria:
Celolak - zlatá metalíza Chrysler, nárazníky, prahové lišty a zrkadlá kanadská verzia
Interiér:
Športové sedačky DTS, prídavné budíky na A-stĺpiku a stredovej konzole značky Depo

text: Kovács, foto: Fero Poliak