Profituning 2021

2015: Z bielej bábiky šedý potkan...

09. októbra 2022Publikoval M. Petreje

Toto auto je iste mnohým z vás notoricky známe, preto si myslím že nebude potrebné rozpitvávať okolnosti, ako Matúš, prezývaný Banán k nemu prišiel. Pozrieme sa však na rozsiahle zmeny, ktoré sa odohrali tak ako v interiéri, tak aj v exteriéri...a že ich je teda požehnane! Iste si spomeniete, že auto bola biela, nízko položená bábika, s 1,8-čkovým motorom a krikľavo zelenými kolesami z Mercedesu. To je však už minulosť a auto svoju podobu zmenilo dosť dramaticky, ba až na nepoznanie.

Poďme na to od karosérie, ktorú namiesto bielej perlete pokryla krásna šedá metalíza zo vzorkovníka VW. Aby jej však na kasni nebolo smutno, na strechu, motor, kolesá poputovala k nej aj krvavá kolegyňa, ktorú Banán pomenoval akousi "zlievanicou" od kamaráta... Každopádne, kamarát má už asi čo to pozlievané :D, pretože farba naživo na dennom svetle priam bije do očí. Svetlá na aute ostali pôvodné, t.j vpredu Vento a vzadu dymové s LED technikou. Čo sa však z auta porúčalo, boli bočné smerovky z blatníkov, bočné lišty a ostrekovače z kapoty, ktoré sa jednoducho zahladili. Blatníky taktiež neostali nepoškvrnené, vytiahli sa, aby sa do nich vliezli kolesá, ktoré mal Banán na pláne.

Na prahoch Banán prácne odstránil pôvodnú hrochovinu - vraj „čo je hladké, to je dobré“ ;). Z okien sa strhli čierne fólie - keď leštenka tak poriadna a nič schované! Pod predný nárazník sa nasťahovalo originál GTI lízatko, nalakované do farby karosérie. To však Banán na bežné jazdenie nepoužíva, na presuny má origo čierne GTI lízatko - úprimne povedané, skoro ma vystrelo, keď pred fotením začal z auta ťahať druhý výstavný podnárazník - toto som ešte nevidel. A nakoľko má Banán rád svoju rodinku, na kľučkách dverí sa objavili laserom vypálené mená dcérky a priateľky - roztomilé, nie? Ďalšou z Banánových slabostí sú nálepky na bočnom okne - aby ladili, vyrezali sa nové, vo farbe strechy a kolies, a na boku auta sa usídlil pekný, červený pás s vyrezaným nápisom "One shade of grey" a "Banán design". Lakované originál spätné zrkadlá vystriedali tzv. "kvapky" a do farby poputovali opäť zámky a stierače.

Ešte stále sme však len na začiatku. Poďme sa povenovať kolesám a podvozku, ktorý ostal síce pôvodný, nastaviteľný, značky JOM, avšak ako mi Banán povedal, pre väčšie zníženie vybral "helpre". Na nápravách sa urobili odklony, vpredu 2 stupne a vzadu plnotučných 5. Vďaka tomu auto vyzerá opticky ešte nižšie a doslova ako plazivec. A z fotiek ste iste už spozorovali, čo za kolesá sa točia na nápravách. Že ich odkiaľsi poznáte, ale neviete kto ich vyrába? Tak vedzte, že sú to originál kolesá z amerického športiaka Chevrolet Corvette C4 a majú rozmery R16x 9,5 J. Na nich sú nastretchované pneumatiky značky Nankang. O patričnú zvukovú kulisu sa okrem hudby v aute postará aj znovu upravený výfuk, z ktorého sa porúčal už aj katalyzátor a zvukový prejav auta tak straší tak ako babky pred Jednotou, tak aj malé deti. Čo však toto vrčanie spôsobuje?

Notoricky známa 1,8-čka benzín po repase, avšak v peknom "pozlátku". V tomto smere sa Banán inšpiroval nemeckou scénou a pod kapotou zahladil všetko čo sa len dalo. Celý motorový priestor je lakovaný v bielej farbe, kabeláž je uložená v nosníkoch, ako Banán podotkol, nejaké tie plechy aj pribudli, bola na tom hromada brúsenia, gitovania, avšak výsledný efekt je doslova ohurujúci. Z motorového priestoru sa taktiež vyhodila nádobka na ostrekovače, nádobka na vodu je ukrytá pod predným oknom, do bielej farby sa odeli tak ako servo nádobka z Octavie, tak aj štartér a rozdeľovač. Všetka viditeľná kabeláž je úhľadne navlečená v šedých husích krkoch. Blok motora, pochádzajúci z dvojlitrovej verzie, prevodovka a ventilátor sa zasa ocitli v rovnakej farbe ako strecha a kolesá, naopak veko ventilov, alternátor a remenica sú pochrómované. Rovnako pribudli aj nové vzpery kapoty. A aby tých materiálov pod kapotou nebolo málo, hadice sú potiahnuté bielou koženkou a spodná strana kapoty má na sebe leštený antikorový plech, ktorý má lesk ako zrkadlo :).

Uff, ďalšiu časť auta sme zvládli, avšak ešte stále nie sme na konci...dámy a páni a to Banán auto len "prerábal"... Takže podľa očakávania, interiér je opäť celý prekopaný, v podstate len sedačky ostali v podobe takej, ako si ich pamätáte z predchádzajúcej verzie - t.j. biele s červeným vyšívaním "VW scene" . Pôvodné laminátové tapacíry sú prečalúnené do bielej a červenej koženky s kockami, palubovka už štvrtá v poradí, je taktiež prečalúnená do bielej, takisto farbu zmenili aj slnečné clony - z jednej strany sú červené pre efekt, z druhej biele s červenými kockami...dobrý detail, čo poviete? Čo ma však upútalo najviac, je červený koberec kockovaným prešívaním, ktorý pokryl podlahu celého auta - tak toto je fakt úchyláreň a Banán sa poctivo do auta prezúva :). Zo stredu palubovky zmizli vetračky, ktoré nahradilo rádio značky Kenwood. Hudba podľa Banánových slov ostala pôvodná akurát, že do subwooferu sa namiesto loga DLD nasťahoval Mimoň - ako Banán tvrdí, detaily musia byť!

Na záver by však Banán rád pripojil jedno milé poďakovanie : "Poďakovať by som sa chcel hlavne gazdine Mirke za neskutočný interiér a trpezlivosť, tatovi Miloškovi a majsterkovi Tonkovi za veľkú pomoc a všetkým, ktorí priložili ruku k dielu a samozrejme mojej malinkej Saruške za to že som trávil veľa času pri aute a menej pri nej :D."

VW Golf III, 1,8i, rok výroby: 1993
Motor:
Benzínový štvorvalec, výfukové potrubie - holá trubka s rezonátorom, vzduchový filter KN, motorový priestor kompletne zahladený , lakovaný v bielej farbe, blok motora vo farbe strechy, alternátor, veko ventilov, remenica pochrómované, blok motora z dvojlitrovej verzie, vnútorná strana kapoty pokrytá antikorovým plechom vylešteným do zrkadlového lesku
Podvozok:
Nastaviteľný podvozok JOM, zníženie viac ako 10cm, odklony- vpredu 2 stupne, vzadu 5 stupňov, rozpera predných tlmičov, kolesá Chevrolet Corvette C4 16x 9,5 palca, pneumatiky Nankang
Karoséria:
Kompletné zahladenie - lišty, smerovky, ostrekovače a pod., farba šedá metalíza - vzorkovník VW, strecha vo farbe špeciálne namiešanej, vytiahnuté blatníky, predné GTI lízatko lakované vo farbe, mená dcéry a priateľky vyrezané laserom v kľučkách, polepy vo farbe auta, stierače vo farbe strechy, Vento front, LED zadné svetlá
Interiér:
Kompletne prečalúnený do kombinácie biela/červená, červený prešívaný koberec, odstránené ofuky, 2DIN rádio Kenwood, ovály Ground Zero, subwofer DLD acoustic, reproduktory Magnat

text & foto: Michal Petreje