Publikoval M. Petreje, 06. marec 2025

Golfov štvrtej generácie na uliciach tohto nášho podareného štátu je ako maku a ich majitelia si často krát myslia, že sú riaditelia zemegule a priľahlého vesmíru. S týmto autom je veľmi, skutočne veľmi ťažké sa odlíšiť. Asi preto, že všetko čo sa dalo naň už bolo vymyslené. Samo však nie je ako ostatní a nemá auto ako ostatní. Doviezol si ho ako 19-ročný z Talianska v 
...
Publikoval P. Kovács, 19. december 2024

Upravených GTI-čok prvej generácie sme už videli naozaj veľa, málokto sa ale odváži na počin, aký vidíte na fotkách. Pipey z Británie sa neuspokojil s priemerom, on chcel extrém a prácu na pár rokov v dielni, aby výsledok otváral sánky aj na tých najväčších zrazoch. Nestačilo položiť búdu k zemi, vymeniť motor za „nejaký“ výkonnejší a vdých
...
Publikoval P. Kovács, 10. september 2024

Krásna modrá metalíza sa nádherne trbliece na slnku si vravím, keď stojím na dvore pri Ľubošom Golfe. Ja fotograf, kolega kameraman a šarmantná asistentka sme po 3 hodinovej ceste autom boli v Brezovici na Orave, kde tento mladý pohodový chalan býva. Spoznali sme sa cez klub BardUnited a dohodli stretnutie na fotenie auta. Keď sme sa všetci zvítali, sadli sme si a Ľuboš nám porozprával svoj príbeh.
„Príbe
...
Publikoval P. Kovács, 03. január 2024

Našťastie rastie počet mladých ľudí, ktorí zdieľajú názor, že rok výroby ozajstných áut začína dvojčíslom 19... Tomáš patrí tiež do tejto skupiny, no on sa navyše zaraďuje medzi tých, ktorí v prípade klasických kúskov neradi robia kompromisy pri jazdných vlastnostiach. Vďaka tomuto postoju máme tú česť ponúknuť materiál o tejto výnimočnej MK2, ktorá pod nen&a
...
Publikoval P. Kovács, 03. november 2023

Volkswagen chcel vyrobiť najúspornejšie mestské autíčko a to ešte s čisto spaľovacím motorom. Pomenovanie 3L dostalo malé Lupo s poukázaním na spotrebu, čo veru aj fungovalo. Erik z Moldavy nad Bodvou, nakazený šprintérskym vírusom videl v ňom ale niečo úplne iné. Malé, ľahké, a a nafta, s ktorou sa dajú robiť za prijateľné prachy doslova divy. Verte mi, výsledok v&a
...
Publikoval P. Kovács, 22. jún 2023

Proste aby nebola nuda, aby to nebolo po čase okukané a aby ostal človek čerstvo zamilovaný. Správne! To je Danov prípad a jeho štvorky, o ktorej sme si už pred pár rokmi napísali, ktorú aj odvtedy sledujeme na zrazoch a ktorej sme vlani na Power party v Nitre nie náhodou udelili jednu z cien TOP10 Show car. Čo sa týka základnej konfigurácie, tú si naštudujete v predošlom článku (klik sem), tera
...
Publikoval M. Lábaj, 16. február 2023

V dnešnej spoločnosti musíte aspoň trochu vyčnievať, aby vás (vaše auto) komunita zaregistrovala. Postaviť niečo, čo vyčnieva z radu, si vyžaduje značnú dávku exhibicionizmu. Čo však v tom prípade, keď nie je cieľom získať pozornosť? No v tom prípade platí: V jednoduchosti je krása.
Na prvý pohľad aj Winstonove Scirocco z roku 1979 vyzerá ako sériovka s nízkym podvozkom a veľkými koles
...
Publikoval P. Kovács, 27. októbra 2022

Volkswagen Typ 1 „Chrobák“ patrí medzi automobilové legendy. Ako je známe, skonštruoval ho v 30. rokoch dvadsiateho storočia Ferdinand Porsche na základe štátnej objednávky, požadujúcej vytvoriť ľudový automobil pre doslova každého. Sériovo sa vyrábal od roku 1945 až do roku 2003 a vzniklo z neho vyše 21,5 milióna kusov. Zopár z nich behá aj v našich končinách – ni
...
Publikoval M. Petreje, 09. októbra 2022

Toto auto je iste mnohým z vás notoricky známe, preto si myslím že nebude potrebné rozpitvávať okolnosti, ako Matúš, prezývaný Banán k nemu prišiel. Pozrieme sa však na rozsiahle zmeny, ktoré sa odohrali tak ako v interiéri, tak aj v exteriéri...a že ich je teda požehnane! Iste si spomeniete, že auto bola biela, nízko položená bábika, s 1,8-čkovým motorom a krikľavo zelenými kolesami z Mercedesu. To
...
Publikoval P. Kovács, 27. september 2022

Komu na Slovensku a v Čechách meno Braňo Hudeček nič nevraví, tak nech si samolepku „TDI fan“ a jej podobné odtrhne z auta. Alebo? Radíme do konca prečítať tento a druhý článok z mája tohto roku, venovaný jeho závodnej rakete chrliacej čierny kúdol z komína ústiaceho z kapoty. Áno, chápete dobre, tento týpek – mimochodom „Dieslový kráľ“ Čiech a Slovens
...
Publikoval M. Lábaj, 29. júl 2022

Ako ušetriť miesto v garáži pre nový projekt? Matt našiel skvelé riešenie svojho problému. V garáži mal starý Volkwagen Beetle a vedľa neho položený motor RB25DET. Potreboval však nájsť miesto pre nové auto, no nechcel sa vzdať ani chrobáka ani motoru. Čo teda s nimi? A tak vznikol nápad založiť do karosérie Beetlu preplňovaný radový 6-valec z Nissanu. Volkswagen bol Mattovo prvé auto
...
Publikoval P. Kovács, 20. júl 2022

Päťkové Golfy si našli svoju obľubu pri tuningových prestavbách, preto je veľmi ťažké sa odlíšiť od ostatných, no v tomto prípade to vyšlo. Ako? Predsa byť najnižší v hre! K položeniu do prachu sa ale vrátime neskôr, začnime vzhľadom. Auto dostalo kompletnú plastiku so značkou R32, predný nárazník, bočné prahy, zadné krídlo a aj zadný nárazník s difúzorom. Tu je ale je
...
Publikoval P. Kovács, 25. máj 2022

Téma nafty v akejkoľvek disciplíne motošportu rozdeľuje publikum a dlhodobo podnecuje výmenu názorov. Chápeme, nie každý má rád čierne kúdole dymu, nemá to tak slastný zvuk ako poriadny benziňák, no v jednom sa asi všetci zhodneme. Diesle majú obrovský potenciál vyplývajúci z konštrukcie motorov, sú veľmi populárne v bežnom použití a v prípade &uacut
...
Publikoval M. Dzadík, 24. apríl 2022

Karmann Ghia je vozidlo, ktoré nepozná úplne každý, ako napríklad Chevrolet Corvette či VW Beetle. V podstate sa jedná o produkt nemeckej automobilky Volkswagen, ktorého bolo vyrobených takmer pol milióna kusov. Pýtate sa, čo má auto s tak zvláštnym menom spoločné s „gigantom“ akým je Volkswagen? Spoločný majú minimálne fakt, že Ghia je postavená na podvozku Beetle Type 1. Ghia bola svetu predstaven&aa
...
Publikoval P. Kovács, 16. február 2022

Písal sa rok 2009 a Jano začal pokukávať po nejakej adekvátnej náhrade na každodenné vozenie, k jeho azúrovo modrému Corradu, ktoré prestalo spĺňať podmienky rodinného auta. Voľba padla na VW Golf MK4 s motorom 1.9 TDi (81kW), ktorý bol privezený z Talianska. V pláne neboli žiadne komplexnejšie úpravy. Jano si auto užíval, do konca s ním absolvoval aj preteky (prvé zároveň aj posledné) s názvom Štiav
...