Profituning 2021_2

G-Power G5M CS

04. január 2022Publikoval P. Kovács

Nemecký tuningový špecialista na mníchovskú značku si najnovšie vzal do parády jej aktuálne najrýchlejší model. BMW M5 CS je vrchol aktuálnej ponuky a celkovo najvýkonnejší Bavor, aký kedy opustil fabriku. V porovnaní s bežnou M5-kou aj s verziou Competition limitovaná edícia posilnila a dokonca aj zhodila pekných pár kíl. 4,4-litrový, dva krát preplňovaný 8-valec produkuje 635 koní a dokáže točiť až 7000 otáčok za minútu. Vďaka použitiu kompozitných materiálov na maske, kapote, streche, zadnom spojlery, difúzore aj v interiéri sa znížila hmotnosť o 70kg, šprint na stovku tak dáva CS-ko za rovné 3 sekundy, na dvestovku za 10,4!

Po skúsenostiach z redakčných testov M5 alebo M8 Competition musím skonštatovať, že viac človek nepotrebuje. Sú to rakety na kolesách. Alebo predsa? Výkonu nikdy nie je dosť...;) G-Power predstavil upgrade, ktorý zďaleka nespočíva len v preprogramovaní RJ a montáži nového výfuku. K dosiahnutiu nových parametrov - a teraz sa podržte - 900 konských síl a 1050Nm točivého momentu vo verzii Hurricane RR, muselo dôjsť aj k výmene turbín a downpipes, tiež k úprave kovaných vnútorností. Koncovky komínov pekelnej strojovne sú v karbónovom prevedení, pri výbere z dvoch variant. Úpravca samozrejme ponúka aj špeciálne kované disky priemeru 20, resp. 21".

Čo sa týka dynamických parametrov, úpravca zverejnil len posunutú maximálku na 333km/h, zaujímavé by bolo poznať šprint, a to ani nie tak na stovku ale 402m s pevným štartom. BMW M5 Competition v úprave Profituning s výkonom 800k totiž pokorilo štvrťmíľu predvlani v Trenčíne za bravúrnych 10,337 sek., takže teoreticky by mal "Hurikán" s nižšou váhou a koníkmi naviac pokoriť magickú desiatku. Možno sa dočkáme nejakého testu a videa...

text: P.Kovács, foto: G-Power