Profituning 2023

Kimera EVO37 Martini 7

26. apríl 2023Publikoval M. Lábaj

Lancia v osemdesiatych a deväťdesiatych kraľovala tratiam svetového šampionátu v rally. Jej geniálna technika postavila základ moderných pohonov štyroch kolies. Na víťazstvá vo WRC s hrdosťou spomína aj spoločnosť Kimera Automobili, ktorá vyrába modernú repliku Lancie 037, tento krát edíciou Martini 7.

Príbeh začína v roku 1983 keď skupina mužov poháňaných vášňou zafarbili rýchlostné skúšky v pásikavom polepe s modrou, svetlo-modrou a červenou farbou. Vedľa týchto farieb sa často niesla aj talianska trikolóra, ktorá bola neoddeliteľnou časťou tímu Lancia Martini Racing. Prelomový bol práve debutový rok, keď tento malý tím vďaka taktickej bystrosti Cesarea Fioria prekonal armádu nemeckých inžinierov z Audi. Lancia bola nasledujúcich 10 rokov úspešná. 037 potom Delta S4 a nakoniec Delta Integrale sú dnes legendárne vozidlá, ktoré písali históriu WRC. Delta zabezpečila Lancii 6 titulov a dokonca v 90.-tych rokoch taliani vyrobili limitované série cestnej Delty Evoluzione „Martini 5“ a „Martini 6“. Prvý titul však vyhrala 037-čka, ktorá sa však nikdy nedočkala ocenenia a navyše Lancia 037 bola posledné vozidlo s pohonom zadných kolies, ktoré vyhralo svetový šampionát.

Až doteraz, Kimera Automobili predstavila jedinečnú edíciu Martini 7 svojho restomódu EVO37 so všetkými detailmi, charakteristickými pre model 037 Evo 2. V strede je uložený radový 2,1-litrový štvorvalec s dvojitým preplňovaním – turbom a kompresorom. Výkon EVO37 ešte poladili na krásnych 550 konských síl (410 kW) a 550 Nm krútiaceho momentu. S váhou 1100 kilogramov je veľmi slušné povozenie.

Martini 7 vychádza z pôvodného modelu Autentica Evoluzione, má však na sebe ešte zopár ďalších vylepšení. Verzia vo farbách Martini Racing má na sebe aerodynamický paket z uhlíkových vlákien. Ten zahŕňa predný spillter, bočné prahy, otvory na odvádzanie vzduchu spod predných blatníkov a tiež naca otvory na boku a v zadnej kapote. Taliani sa vyhrali aj s takým detailom ako je rýchle odopínanie zadného nárazníka po vzore originálnej 037 Evo 2 skupiny B. Takže ak máte dosť plastových nárazníkov, stačí len pár ťahmi odhrnúť sukňu a odhalí sa krása talianskej techniky. Interiér je ladený do typických modrých farieb s červeným prešívaním. Séria Martini 7 obúva novodobé 18-palcové disky z éry Delty Integrale Evoluzione. Kimera obmedzila edíciu len na 37 kusov. Presnú cenu nezverejnili, bude síce astronomická ale tá radosť z jazdy stojí za každé jedno euro.

text: M.Lábaj, foto: Kimera Automobili