Profituning 2021

Trochu klasiky, trochu moderny a 800 koní

22. marec 2022Publikoval M. Lábaj

Niekedy tie najjednoduchšie nápady majú veľmi dobrý výsledok. To bolo aj v roku 1947, keď Chevrolet predstavil svoj nový Pickup. Vyššia a širšia kabína bola praktickejšia oproti svojmu predchodcovi, kým 3,5-litrový radový šesťvalec ponúkal svižných 90 koní. Luxus mal podobu novej jednotky kúrenia a rozmrazovania. Pôvodná sériová špecifikácia je trochu ďalej od toho, čo vlastní Thaven, no stále tam je zanechaný kúsok originality.

Po kúpe bol pick-up rozobratý a bolo jasné, že sa nejedná o žiadne hrdzavé železo. Chevrolet si i po mnohých rokoch tvrdej práce zachoval zdravý rám a karosériu. Až 12 mesiacov zabralo zhromaždenie všetkých chýbajúcich a náhradných súčiastok, medzitým sa ale o karosériu postarala dielňa Slooten Automobile. Thaven v dizajne svojho pick-upa zvolil konzervatívnu cestu, nechal vyniknúť jeho pôvodné tvary. Odtieň inšpirovaným sladkým nápojom a lesklé chrómové doplnky robia dojem perfektne zrenovovaného veterána. Pozrite sa ale bližšie a všimnete si maličký závan modernej technológie – napríklad predné svetlomety s LED denným svietením.

Pri voľbe diskov sa majiteľ ubral tiež smerom pôvodného dizajnu. Originálne plechové disky však nestačili, nakoľko predsa len má Chevy po novom viac ako 90 koní. Disky kolies zabezpečila firma US Mags s modelom Heavy Artillery, ktoré majú stred zo surového hliníka s leštenými krytmi. Vpredu je disk s rozmermi 18x8 palcov, vzadu až 20“ so šírkou 13 palcov. Práve tie zadné sú kľúčovými, obuté sú na nich pneumatiky Mickey Thompson Sportsman S/R Radials vo veľkosti 29x18R20LT, čo teda znamená šírku 437 milimetrov na každej strane!

Na rozdiel od exteriéru hrá interiér trochu inú pesničku. Jediným pôvodným dielom tu ostala prístrojová doska, ktorá rovnako prešla kompletnou opravou. Celá kabína je čalúnená vo svetlej koži, vrátane stredovej konzoly i prispôsobených sedadiel z Nissanu Patrol, o kvalitnú hudbu sa stará moderný audio systém Rockford Fosgate.

Za chrómovou prednou maskou sa nachádza osemvalec Chevy LM7 preplňovaný dvojicou turbodúchadiel. V8 sa hrdí objemom 5,7-litra, liatinovým blokom a kovanými piestami SpeedPro. Tie tancujú na H-čkových kovaných ojniciach K1 a vyleštenom sériovom kľukovom hriadeli. Hlava je použitá z motora LS1, samozrejme preportovaná s ostrými vačkami Comp Cams a nerezovými ventilmi. Po bokoch motora sú uložené obrovské 58 mm turbá značky Precision Turbo, vzduch do nich prúdi cez K&N filtre. Do valcov ho zase smeruje sacie potrubie Fast LSXRT, pred ktorým je 102 milimetrový škrtiaca klapka.

Prívod paliva zabezpečuje 80 litrová nádrž s čerpadlami Bosch Motorsport 044 a 1000cc vstrekovačmi. Všetko riadi Haltech Elite 950 ECU, s ktorou motoru namerali 800 koní a 1200 Nm na palive E85. Na bežný benzín má výkon 500 koní a 750 Nm. Brzdy napasovali z BMW E92 a pridali sadu launch controlu B&M na rozohriatie širokánskych zadných pneumatík. Thavenov Chevrolet je krásny zo všetkých uhlov pohľadu ako umelecké dielo. Na rozdiel od toho je však využívaný poriadne. Presne tak, ako zamýšľal Chevrolet v roku 1948. Aj keď teraz s väčším štýlom.

text: M.Lábaj, foto: Stefan Kotze – speedhunters.com