Publikoval P. Kovács, 29. september 2023

Manažérske koráby modelovej rady E38, vyrábané v rokoch medzi 1994 a 2001 považujem za posledné ozajstné, takpovediac poctivé sedmičky. Je to asi mojim vekom, možno sa mladšia generácia pozerá na to odlišne a zmodernizované tvary, nafúknuté krivky novších kúskov oslovili neskôr narodené publikum, no mňa nepresvedčí ani technologický vývoj a v prípade aktuálnych špičkov&yacu
...
Publikoval P. Kovács, 03. júl 2023

Poznáte najvýkonnejšiu naftovú 123-ku na Slovensku? A tiež jedinú repliku tejto klasiky v prevedení AMG? Už áno ;). Vlastní ju 26-ročný Jaro z Novohradu - študent Technickej univerzite vo Zvolene, ktorý si na svoj koníček popri škole už usilovne privyrába. A o aký koníček sa jedná? "Tuning a značka Mercedes."
Auto, ktoré vidíte na fotkách sa vyrobilo v roku 1976, a v rodine majiteľa je od roku 1982
...
Publikoval M. Dzadík, 29. január 2023

Pripúšťam, že nadpis vás môže mierne zaskočiť, ale vedzte, že má svoje opodstatnenie. Dnešný článok bude totiž o jednom konkrétnom slovenskom driftérovi, ktorý u nás postavil niečo, na čo sa doteraz nikto neodvážil, resp. nemal na to potrebné možnosti a gule. Jeho meno je René - urastený Košičan, ktorého všetci poznáme v spojení s oranžovo-čiernou E46 M3, preháňajúc sa bokom na rôz
...
Publikoval P. Kovács, 05. január 2023

V spojitosti s driftingom je vám povedomé sfarbenie tohto auta, ako i samotná značka BMW? Máte pocit, že sme už preberali na stránkach PM mašinku Košičana Nora Kováčika? Máte pravdu, no iba čiastočne. Pred presne dvomi rokmi sme vám opísali kariéru jedného z pionierov slovenského driftingu, no vtedy spoločne s recenziou jeho M3-ky, ktorá je už odvtedy minulosťou. Norbert kreslí dnes gumové čiary na väčšom stroji už
...
Publikoval M. Petreje, 19. november 2022

Odchádzam si z pretekov a v tom som na parkovisku zočil čosi, čo vo mne vyvolalo nostalgické spomienky na detstvo. Sen všetkých narodených v minulom storočí, ktorí naň šetrili z pártisícovej výplaty a chodili naň žmurkať do Mototechny . Škoda 100. Masovka z čias bývalého režimu, bohužiaľ, dnes už pomerne nedostatkový tovar. Vidieť navyše „kilo“ v takomto stave je vždy zážitkom. Tak
...
Publikoval M. Petreje, 09. októbra 2022

Toto auto je iste mnohým z vás notoricky známe, preto si myslím že nebude potrebné rozpitvávať okolnosti, ako Matúš, prezývaný Banán k nemu prišiel. Pozrieme sa však na rozsiahle zmeny, ktoré sa odohrali tak ako v interiéri, tak aj v exteriéri...a že ich je teda požehnane! Iste si spomeniete, že auto bola biela, nízko položená bábika, s 1,8-čkovým motorom a krikľavo zelenými kolesami z Mercedesu. To
...
Publikoval P. Kovács, 24. august 2022

Téma oturbených Civicov chvála Bohu nikdy nevymrie, vždy dokáže fascinovať, inšpirovať a tiež narobiť vrásky majiteľom športových áut v hodnote desaťnásobne prevyšujúcej sumy za koľko si šikovní chalani dokážu postaviť kvalitne vyladený kus. Jazdia totiž v niektorých prípadoch hriešne dobre a my ich máme tú česť spoznať na pretekoch šprintérskeho šampionátu. Počas tohto ro
...
Publikoval P. Kovács, 20. júl 2022

Päťkové Golfy si našli svoju obľubu pri tuningových prestavbách, preto je veľmi ťažké sa odlíšiť od ostatných, no v tomto prípade to vyšlo. Ako? Predsa byť najnižší v hre! K položeniu do prachu sa ale vrátime neskôr, začnime vzhľadom. Auto dostalo kompletnú plastiku so značkou R32, predný nárazník, bočné prahy, zadné krídlo a aj zadný nárazník s difúzorom. Tu je ale je
...
Publikoval M. Dzadík, 24. apríl 2022

Karmann Ghia je vozidlo, ktoré nepozná úplne každý, ako napríklad Chevrolet Corvette či VW Beetle. V podstate sa jedná o produkt nemeckej automobilky Volkswagen, ktorého bolo vyrobených takmer pol milióna kusov. Pýtate sa, čo má auto s tak zvláštnym menom spoločné s „gigantom“ akým je Volkswagen? Spoločný majú minimálne fakt, že Ghia je postavená na podvozku Beetle Type 1. Ghia bola svetu predstaven&aa
...
Publikoval P. Kovács, 25. marec 2022

Zvyčajne je našim zvykom zverejňovať recenzie slovenských áut po najnovších zásahoch a v ideálnom prípade pred ich debutom do aktuálnej sezóny. Prípad Martinovej "včely" z Trenčína to však bude presne opačne. Tento článok je akousi rozlúčkou - pre pravidelných účastníkov súťaží show & shine dobre známeho a neprehliadnuteľného Seatu Ibiza 1.9 TDi, ktorý sa pravdepodobne na sezó
...
Publikoval P. Kovács, 05. marec 2022

Keď som tento Mercedes prvý kráť zahliadol na internete, hneď som bol z neho unesený - je to presne také auto, pri ktorom sa vám vybaví dovolenka, oddych, vodná fajka a len chillovanie na pláži. Hneď som vedel, že ho musím nafotiť a tak sa aj stalo. Keď som započul burácajúci výfuk a zahliadol surf plachtiaci na streche tohto veľmi nezvyčajného stroja, vedel som, že ma čaká niečo výnimočné.
Tento Mercedes W124, ktorý m
...
Publikoval P. Kovács, 16. február 2022

Písal sa rok 2009 a Jano začal pokukávať po nejakej adekvátnej náhrade na každodenné vozenie, k jeho azúrovo modrému Corradu, ktoré prestalo spĺňať podmienky rodinného auta. Voľba padla na VW Golf MK4 s motorom 1.9 TDi (81kW), ktorý bol privezený z Talianska. V pláne neboli žiadne komplexnejšie úpravy. Jano si auto užíval, do konca s ním absolvoval aj preteky (prvé zároveň aj posledné) s názvom Štiav
...
Publikoval P. Kovács, 21. január 2022

Škoda Superb nám všetkým veľmi známa ako rozumné, pomerne luxusné auto strednej triedy, môže vyzerať aj inak ako zodpovedný, trochu nudný manažérsky dopravný prostriedok. Ak si predstavíme kríženca tejto veľmi obľúbenej limuzíny - alebo v tomto prípade populárneho kombíka s pomerne agresívne vyzerajúcim Golfom R a dodáme k tomu ingrediencie navyše, vznikne to, čomu sa hovorí z&aac
...
Publikoval P. Kovács, 13. december 2021

Tie 46-ky sú jednoducho pre úpravy ako stvorené. Povedal by som - už legendárny kúsok od Mareka, ktorý hrdo nosí ceduľku TAXI na takmer všetkých slovenských zrazoch, je známy každému fanúšikovi tuningu. Paket, ktorý auto zdobí a robí práve tento kúsok o trochu lepší ako tie ostatné, sa na SR podľa mojich info nachádza už iba jeden a to originál AC Schnitzer E46 model.
Bal&iacu
...
Publikoval P. Kovács, 15. november 2021

Všetko to začalo už v roku 1993, keď Mišo ešte len ako učeň v autodielni začal prichádzať do prvého kontaktu s Golfom VR6. Ten ho vtedy svojím motorom a zvukovým prejavom učaril natoľko, že sa z neho stalo akési vysnívane auto, ktoré si jedného dňa bude musieť zaobstarať. Samotný tuning mu ale nešiel voľáko po chuti až kým sa v roku 2000 nedostal medzi ľudí z BB tuning clubu, kde spoznal komunitu s rovnakými záujmami. Za
...